Gewoon Chris

Op deze pagina de beschouwingen van onze columnist Chris. Over allerlei dagelijkse dingen zoals zaken die spelen in uw woonwijk, over de 'handel & wandel' en besluitvorming door de plaatselijke politiek, over de ontwikkelingen binnen het politieke Twentse of "Haagse" klimaat, of over zaken waarvan u vindt dat Chris dat onderwerp maar eens aan de "kaak" moet stellen.
Wilt u reageren op zijn 'vomeersels'? Stuur dan uw reactie naar onze redactie.


Plaatsing  
 
12-06-2013  

Hoe goed moet je zijn ?

 

(Door omstandigheden wat vertraagd.. Dus alsnog…)

Wat moest ik nou met dat vogelliedje van onze nationale rockbitch Anouk? Twas wel ff wennen, maar nadat ik um voor de 12e keer gehoord had was het dan eindelijk een oorwurm. Eigenlijk toch wel mooi. En dan bedoel ik ook wel Anouk. Kmag dr wel.
Zo ook Angelina Jolie. Ook zo’n supervrouw, waar ik al jaren fan van ben. Tzal je maar gebeuren dat je 2 zo’n dodelijk kankerbergen in je prachtige lijf hebt. Respect.
En een goed bericht van Sony: Sony heeft afgelopen woensdag de Nederlandse adviesprijzen bekendgemaakt van zijn 55- en 65-inch ultra hd-televisies. De prijzen beginnen bij 4500 euro. Goed zo, hadden we net nodig in deze tijd van… uhm crisis ofzo..???
Maar we moeten oppassen. Kijk maar eens naar Zweden. Het gaat dus helemaal niet om die ene man. Het gaat juist om algemene ontevredenheid. De mensen raken steeds meer in hun ontevredenheid. De media werken daar nmm ook heftig aan mee. Allemaal mooie programma’s over huizen, auto’s en zaken die een meerderheid van ons Nederlanders toch nooit kunne krijgen. Het gevolg is ontevredenheid. Want die ontevreden mensen verdienen gewoonweg het geld niet om dat te kunnen kopen. Stemmingmakerij vooral in de media. De humor en lol is ver te zoeken, helaas….
Wat wordt goed betaald? Hoog opgeleide mensen met een hele hoop verantwoording. Hoe wordt je anders rijk? Door gewoonweg een enorme scrotum op leeftijd te zijn. (Zo is wetenschappelijk bewezen). Mensen die gewoonweg een schop met het voetje niet waard zijn, in de handel zitten. Die bereiken dus meestal wat. Maar daar doen ze ook jaaaaren over. Ten koste van heel veel. Maar dan loop je wel de meeste kans om rijk te worden. Uitzonderingen daargelaten, b.v. door iets te erven.
En een firma, onderneming te beginnen, die dus onmisbaar zijn. Een bank dus. Maar dan meteen een hele grote, zoals de ABN, RABO, SNS….
Het is dus prachtig om te zien dat deze ondernemingen dus gewoonweg niet failliet kúnnen gaan. Denk daar maar eens over na. Die DSB bijvoorbeeld, van die 'halve zool' Dick Scheringa, waar volgens mij nog steeds een justitieel onderzoek naar loopt en waar we niets meer van vernemen, om maar aan te geven hoe goed die gast was, die had eigenlijk ook nooit failliet mogen gaan, eigenlijk, niet naar mijn mening.. Die had ook overgenomen moeten worden door het volk, ons, de staat dus….
Want wij als belastingbetaler, verdienen best flink door die overnames. Niet morgen of volgende maand of volgend jaar, maar op de lange termijn verdienen we flink aan die overnames en kost het de banken, dus de rijke stinkers van een aandeelhouders enzo, mooi vet geld. En zo hoort het ook. Je belegd niet in aandelen om geen risico te lopen…
En hoe goed moet je zijn om zo’n bedrijf dat dus gewoonweg niet falliet kan gaan, om zo’n tent te runnen. Dan moet je wel een van de goeiste zijn. En die mogen ook best 8 keer de Balkenende norm betaald krijgen hoor. Als je zó goed bent…..

Maar met alle respect voor b.v. schilders en stratenmakers. Moeten die nu echt € 58,30 per uur verdienen, in een vrijstaande bungalow wonen met een zwembad in de tuin? Kdenk ut nie….
De oorzaak van de crisis is nmm hebzucht. Zowel door de mensen als door de banken.

Groet’n Chris

 

 
14-05-2013  

Ik klaag niet hoor…

 

Volgens ome Gijs (Stork, ALA) klaag ik te veel. Nou daar ben ik mij helemaal niet van bewust. Ik vind het prachtig dat het buitenbad dicht gaat. Helemaal goed. Die overheidscenten (subsidie) voor een paar zwemhobbyisten moet maar eens afgelopen zijn. Dan mag het binnenbad wel open blijven hoor. En laten die anderen maar mooi naar de Leemslagenplas, of Grasbroek gaan. Of bij dat zandgat bij Wierden.

En ik klaag er ook niet over dat twee boven de gemeentelijke markt zijnde sporthallen dicht moeten. Overbodig dus en extra geld voor de aflossing van de schulden. En dat die IISPA overgenomen wordt door een commerciële rakker.. Ook helemaal prachtig.
Wat ik wel jammer vind, maar klagen hoor je mij niet hoor, dat dat nieuwe stadion er nog steeds niet staat. Jammer en nog steeds elke week weer een gemiste kans. Had zo mooi kunne zijn, dat verjaardagsfeestje van 110 jaar in het nieuwe stadion.
En dat het op Hemelvaartsdag rete gezellig was in ons centrum; geen kwaad woord hoor je van mij.
En hoe prachtig is het nu te zien, met dank aan de crisis, waar we voorheen geld over de balk smeten. De genoemde 2 sporthallen; het koetkekoet in beheer houden van de IISPA, wijkcentrums etc. En dat nu veiligheid anders geïnterpreteerd wordt vind ik ook prachtig. Voor de crisis werden kilometers snelweg in het licht gehouden. Maar gelukkig dat dat nu voorbij is. Lantarenpalen zijn over geschakeld op donker. En dus dan maar gewoon minder hard rijden…. Simpel toch?

En wat was het verjaardagsfeestje van ons Heracles toppie. Hele goeie vloer, goeie akoestiek gewoon goeie sfeer en dat voor 10 euries. (dat was het serieuze gedeelte). Ik klaag helemaal niet dat er maar 4000 mensen waren. Lekker de ruimte. Ik klaag ook niet dat er toch minimaal 8000 hadden moeten zijn.
Wat is er toch mis in ons geweldige Almelo? Kom op mensen vergeet dat Calimero gedrag. Geniet van de stad, het centrum. Kijk eens verder dan de neus lang is. Vergelijk eens met andere steden. Dan doet Almelo het helemaal niet slecht. Vraag eens van buitenkomers. Almelo scoort bij hen oog. Nu nog bij het eigen volk “uut ons Almeloooo” en dan gaat het helemaal goed komen.

Nmm.. Chris.

 
02-05-2013  

Vind ik, nmm...

 

Wat zijn er toch simpele mensen toch..
Kijk het zit zo: politiek is een geval van compromissen zoeken. Onderhandelingen voeren enzo. Dat is politiek. En niet op een dictatoriale manier je zin door drijven zoals de Sp en de PVV (in mindere mate nu) wil en ook die vroegere PvdA.
En dat is wel allemaal te danken aan het sociaal liberalisme van Samsung en Rutte hoor. En het is ook te danken aan de hebberigheid van de mensen, de banken en de toezichthouders en daarbij de overheid die er allemaal aan verdienden. Maar uiteindelijk zijn het toch wel de burgers die de meeste pijn moeten leiden. Maar ach na jaren van overdadige welvaart, mag het nu wel eens een tandje minder. Het vroegere socialisme van b.v. Den Uil (rip) is echt achterhaald. Iemand met een uitkering of een minimum inkomen, die wel elke 2 jaar een nieuwe plattescherm tv wil hebben, een dikke auto of een nieuwe fiets. Ik gun het ze best hoor, maar het kan nou eenmaal niet….
Ik ben wel blij met de crisis, ondanks dat mijn huis nu schier onverkoopbaar is,of ik moet het weg gaan geven. En gelukkig hoef ik mijn huis niet te verkopen, dus dat gaat helemaal goed komen.
En ook dus een compliment naar de vakbonden toe is hier wel op zijn plaats. Tuurlijk happen die ook in die zure appel. Maar waar waren zij toen er op een te grote voet werd geleefd? En dan maar telkens mekkeren over nog meer loon en nog hogere inkomsten enzo. Dus ook de vakbonden hebben meegedaan aan het ontstaan van de crisis.
Maar gelukkig hebben ze dat zelf ook wel door en politiek als ze zijn, hebben ze zich aardig koest gehouden de afgelopen 2 jaar. Want dan zijn er namelijk genoeg van die domme schapen die dus blindelings achter die schreeuwbeken van een lagere vakbondsbonzen aanlopen en dan heb je dus anarchie van de bonden.
Maar gelukkig is er dus duidelijk van bovenaf een waarschuwing uitgegaan van mensen, niet te hard schreeuwen, want anders loopt alles gierend uit de klauwen. Dus ook de vakbonden zijn aan het politiekeren geweest.
En dat het centrum van Almelo dus aan het krimpen is: mooi, dan kunnen we van wat er dan over is, zeg van af het Amalia Plein tot zeg het Kerkplein, wat moois van maken.

En die f*&%ng projectontwikkelaars; laat die maar mooi failliet gaan ofzo, want die hebben de samenleving al genoeg ellende geleverd. Van de Looy en consorten. Die belachelijke hoge huren die ze durven te vragen en nu gelukkig dus steeds minder krijgen….

En dan eindelijk die handtekening van ome Andela. Na 10 (!!!!) jaar steggelen en (jawel ) wel 2000 (!!!!, duizend) handtekeningen via Marcel Ensink (niet de kosten meegerekend….
En wanneer de burger al zoveel geld over de balk gooit, dan mag de overheid dat toch ook wel..
Weet je wat “zonde geld” is? Deze handtekeningactie en half dik zijn…
Enfin die koe hebben we ook leren zwemmen. Eindelijk…
Nu dat nieuwe stadion nog en daarna ons centrum inbreiden….

En de troonswisseling was goed en uiteindelijk dat Koningslied was ook eigenlijk wel leuk.

Nmm, Chri

 
19-04-2013  

Op kosten van...

 

Whoeaaaaaahhh, ik plas weer helemaal in mijn broek van de lol. En wel om het feit dat die 2 Irakezen de boel mooi hebben bedonderd en iedereen er mooi intippelde met hun ADA. Vooral de RABO bank gaat voor 2 miljoen op het gezicht. De jihad tegen de banken, joepie de poepie. En wederom keken we/ze er naar en deden verder niks. En in de hebberige hoop er flinke winst uit te halen gingen diverse mensen met die 2 gastjes in zee. Die zitten allang in Bagdad of misschien wel in de Emiraten. Ons kent ons. Lijken net Belgen.
Die hebben dus eindelijk het licht gezien met dat autovignet. Uitmelken die heilige koe. Klaar. De gebruiker betaald. Punt. Wanneer komt Nederland nu eens om de hoek zeilen met autobaan vignetten enzo? Een koe is om te melken..
En dan dat paardenvlees. Ook helemaal goed. Ik wil gewoon geld toe krijgen wanneer ik vlees koop. Punt. Veel en goedkoop, daar gaat het mij om. En dat ik er dan nog gratis epo en groeihormonen bij krijg, helemaal goed. Wat zeuren we nou? En dat er nu ook al paardenvlees in de halal rundervlees is gevonden? Jihad!!!! Tegen die paarden.. of die verkoper(s)? Ach het zal wat. Als ik mijn vleesje maar krijg en dan wel veel en heel goedkoop. Punt uit, toch?
En gelukkig is eindelijk de schuldigen gevonden voor de huizencrisis. De banken zijn dus niet goed gecontroleerd door de overheid en de klanten van de banken wilden te hebberig veel. Bah, wat krijg ik weer gelijk.
Maar nu komt ook de socialist in mij naar boven. Kijk, de banken hebben hun verantwoording niet genomen, dank zij de druk van de aandeelhouders en anderen die gewoon, zoals een goed ondernemer, veel geld willen verdienen. De klanten wilden alles verhypotheken; de auto, keuken, badkamer, huwelijk inclusief huwelijksreis etc. 7 maal de hoogte van het inkomen; 4x de waarde van het huis. En het kon allemaal!! Mooi toch? Dat waren nog eens tijden. Na ons de zondvloed, de zorgen voor morgen.. Pluk de dag, wat nou? Pluk het moment. Wie dan leeft die dan zorgt. En nu zitten een hele hoop mensen in de zware problemen. Mooi toch? Er si geen mooier vermaak dan leedvermaak. Geen eurocent medelijden met die lui. Wie zijn billen brand moet mooi oip de blaren zitten of wie z’n ballen brand zit op zwart zaad.
Lang leve de crisis. Want na een crisis wordt het alleen maar mooier. Komen we er sterker weer uit. InsjAllah of Dejovalente. Ik pak ze allebei maar, om er zeker van te zijn dat het goed zit.
Verbrassen die centen, opmaken die poen en dan lekker de bijstand in, leven op kosten van de samenleving. Zo werkt dat.. Geloof ik…
Kheb nog een huis te koop voor weinig roept u maar..

Nmm, vind ik..

Chris

 
10-04-2013  

Visie en gebemoeial…

 

Ja ja, ik weet het meneer de redactie, maar het is het “spel der politiek”. En je kunt het met de VVD eens zijn of niet. Helemaal goed, maar met eieren gooien is een hele andere tak van sport.
En lieve redactie, de grote afrekening komt bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. En dan zullen we zien dat de PvdA met zijn huidige nmm achterhaalde socialisme, de beste jaren gehad hebben.
Neem nou eens weer die 1nalaatste rumoerradio. Supermarkten op zondag open wel of niet. Tuurlijk en wel gisteren. Gewoon de 24 uurs economie. Ik wil gewoon wanneer ik wil, boodschappen kunnen doen. Al is dat midden in de nacht. En in het westen is dat al normale zaak van de zondag en de andere doordeweekse dagen. En Almelo wil zich toch als stad profileren? Nou dan. Open die winkels.
En wanneer er een winkelier is die uit geloofsovertuiging dat dan niet wil (met alle respect hoor….) nou dan blijft die mooi dicht. Diegene die betaald, die bepaald. En dat ben ik dus, de consument.
Anno 2013 is het toch echt afgelopen met al; die socialistische dwangneurosen en ook die kerkelijke dogma’s. Een ondernemer moet maar eens ondernemen. Wat nou zondagsrust… Tzal wat met al dat gevoetjebal en andere meuk. Wanneer er geld verdiend kan worden, dan is de heilige zondagrust al lang over de reling gegooid.
En de overheid moet eens stoppen met al dat gebemoeial met al die ondernemers.
Nu krijgen we weer die detailhandelvisie. Nou gelukkig is het een visie, dus daar kan van afgekeken worden….Het is toch van de gekke dat alleen een vishandel (foutje bedankt) op de alleen maar woning gerelateerde woonboulevard mag zijn. Weg met de woonboulevard en leve de koopboulevard. Er zijn per direct nog 3 ondernemers over die er gisteren al in wilden trekken. Maar helaas, de Almelose regering (lees college) bemoeid zich er weer mee.
Zonde, gemiste kans…
De Almelose regering moet nmm eens ophouden met een slechts kleine groep zeer goed lobbyende middenstanders te beschermen. Loslaten die handel en gaan voor die banaan..

Vind ik.. nmm

Chris

 

 
29-03-2013  

Uitstel = afstel?

 

Ik moest het eens meer hebben over neefje Fred (Gerritsen, opperhoofd van de D66 ook wel genoemd FordjeFred… maar verder niet gevaarlijk)
Tsja, hoe moet ik Fred nou in de urine zetten, als ik niks heb om te plassen? Buiten dan die schoenen die hij aanheeft en dat hij helaas minder de “Jezus retoriek”aanhangt in zijn betogen. Hoe kan ik nou fatsoenlijk vomeren als ik het met hem eens ben (en ook met de VVD) dat inzake het nieuwe Heracles stadion, waar overigens al in gevoetbald had moeten worden? Bah, vervelend joch dat hij precies er zo over denkt dan ik.
Maar wel schokkend dat ik ome Huub (Isendoorn, ook zo’n 66 democraat) vermoeid en nmm de zaak helemaal zat, zo gebogen als een ouwe man zijn betoog zie voeren afgelopen dinsdag. Waar is de ome Huub gebleven die vol vuur en vlam betoogde met zijn, nmm nog steeds prachtige masterplan. De wethouder van ooit in Almelo en Borne? Kom op ome Huub en neef Fred, laat je niet kisten, dat kan altijd nog…. Of ga over naar de VVD….
En dan die eieren naar ome Gijs (Stork, opperhoofd van ALA). Dat ze eieren gooien zo een paar dagen voor de Paas, Ala, kan ik nog inkomen, maar dat ze ze allemaal kapot gooien, dat is pure mishandeling. Die eieren zijn dus, als ze tegen de gevel van dat huis zitten, echt niet meer te vreten. En dan te bedenken dat er in de 3e wereld tig mensen van de honger omkomen. En dan met eten gooien? Kan toch helemaal niet? Ik ben het dan helemaal niet eens met ome Gijs en het standpunt van de ALA, maar gooi dan met muntjes vanaf de tribune. Maar dan niet minder dan één euro!!!! Lieve supporters…
Maar ik wordt er ook best moe van hoor. Hoor ik gisteren weer ome Jan (Stapel, opperhoofd van gelukkig de plaatselijke PvdA, tzal meer het opperhoofd wezen van de landelijke, dan zijn we helemaal de Sjaak, nmm) uitstellen tot na de detailhandelsvisie. En dan wedden dat er genoeg “regeringsleiers” binnen de Almelose regering zijn, die zich dan schuil houden achter deze visie?
Typisch Almelo: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag….
Trouwens neef Harry (den Olde, PVV) hoe wist jij dat het nieuwe stadhuis niet door gaat een dag voor de geheime raadsvergadering van laatst? Heb je nu ook al voorspellend vermogen?
Je zal wel niet verbaasd zijn, dat ik ook wel voor het gebruiken van het belastingkantoor ben wanneer die belastingmensen daar uit en ín de ww zitten. Bezuinigen moeten we allemaal dus ook de belastingdienst. En dan van dat Praxis terrein een mooi park maken. Dat kost dan uiteindelijk wel een paar miljoen, omdat we die grond niet af kunnen schrijven, maar we moeten er toch wel wat voor over hebben..

Trouwens is het opgevallen, dat er als een gek de aan herplantverplichting wordt voldaan?
Mooi man. Almelo wordt steeds groener. Maar dan nu het kwijnende straattheater gebeuren. Mag gewoon niet weggaan. Dus middenstanders in het centrum van Almelo. Nu hebben jullie de kans om het aantal bezoekers die dat genereert te behouden. Sponseren die handel!!!! Dit is nou juist een gevalletje van eigen broek ophouden…

Maar genoeg gefantaseerd.. Het nieuwe stadhuis komt er gewoon neefje Harry…. En dat nieuwe Heracles stadion ook. Allahsamme, nu weer uitstel tot de detailhandelsvisienotadingus. Laat die binnenstad toch mooi krimpen. Zijn we van een hoop reuring af.
Het is nu goedkoop om te bouwen. Voor je het weet is de crisis weer voorbij en worden er weer woekerwinsten gemaakt, vooral door de banken.. En praat me niet over die projectontwikkelaars... Jihaaaat voor banken en projectontwikkelaars o.i.d.
Verhuizen en gebruiken van het huidige belastingkantoor is even duur als sobere nieuwbouw.. dus..
En al die andere leegstand; dat gun ik die projectontwikkelaars van harte. Na jaaaaaaaaaren flink te hebben gecasseerd vallen ze nu redelijk hard op de tanden. Eigen schuld en heb dus geen medelijden met die gasten, inclusief de financierders, de banken dus...
En de VVD vindt (en ik ook) iedereen moet niet krijgen waar ze recht(!) op hebben, maar wat ze nodig(!) hebben. Ergens recht op hebben en dat dan nog krijgen ook, of ze het nou nodig hebben of niet, is een voorbij soort socialisme, wat ons bakken met geld heeft gekost. Dank u PvdA...

Vind ik, nmm.. en eet niet te veel eieren.

Chris


 

 
11-03-2013  

Op eten

 

Kijk, die Noren hebben het door. Daar wordt het heroïne roken gedoogd. En nou moet je weten, dat ook daar het roken aardig in de asociale hoek wordt gezet, eigenlijk nog meer dan hier in Almelo, dan is dat dus een mooi probeersel om het heroïne gebruik tegen te gaan. Want je wil als notoire heroïne gebruiker toch niet doorgaan voor asociaal toch?
Maar ik weet dat de meeste voorkeur toch wel uitgaat naar heroïne spuiten. En dat is dus nog steeds heeeeel illegaal daar in Noorwegen.
Dus zolang dat nog illegaal, dus heel duur is, zal ik ook daar mijn fiets op slot moeten zetten, geen autoradio in mijn auto hebben. Ook zal daar het “heroïne hoertje” nog steeds zonder condoom moeten werken om zo meer geld te vangen voor haar/zijn veel te dure dagelijkse shot, om zo, natuurlijk met een vuile spuit één of andere aids of zo op te lopen en daar dan weer andere mensen mee te “verzieken” etc. Het bekende verhaal.
En dan te weten dat een door de overheid gecontroleerd shot met de methadon erbij, geven door een mooie verpleegster in een ziekenhuis. Kopje koffie en muziekje er bij, schone spuit en zuiver spul, slechts € 51,= kost. Exclusief alle ellende die de illegaliteit met zich mee brengt.
En dan te weten dat een paar notoire verslaafden (vroeger heette die mensen junks) dat die nu een gewoon redelijk leven kunnen hebben. Ok, ze zijn aan de heroïne verslaafd. So what? Ik ken ze die aan voetballen, biljarten, seks, nicotine, drank, oude auto’s etc. verslaafd zijn… En daar hoor je mij ook niet over..
Legaliseren die hele zooi. Einde van de illegaliteit en de bijkomende ellende. En dan kunnen die boeren die nu papaver verbouwen mooi wat anders laten groeien. En die Taliban is dan ook einde verhaal etc.
Dus.. legaliseren van alle drugs heeft alleen maar voordelen. En welk een export product is dat niet? Nederwiet? (rapt).

En hebben jullie die foto van ons nieuwe stadhuis al bekeken in mijn vorig vomeersel?
Mooi hè?

En geschrokken van de WOZ-aanslag? Ja ik wel. Kben eens gaan terugkijken hoeveel ons huis gekelderd is de afgelopen paar jaar. Wil ik niet weten.. Maar ach, we hebben het ook voor weinig gekocht en stelde niet veel eisen. IKEA keukens zijn ook toppie en hoefde er niet voor te lenen. En die oude auto’s van ons; na ons was er altijd de sloop.. Niks van de bank, dood aan de bank fuk de bank. Dat is mijn motto.

En ik hoop dat die donkere man uit Afrika de nieuwe Paus wordt. Kun je nagaan 2 negers op de machtigste posten van de wereld. Is wel spannend.

En die hele commotie over het zgn. “opeten” van het huis wanneer een oudere in een bejaarden/verzorghuis komt? Wie piepen het hardst? Juist ja, de erfgenamen dus…
Maar ik heb ook begrepen dat een indicatie alleen nog maar wordt afgegeven voor sociale vereenzaming. Dus ziek, zwak en misselijk is geen indicatie meer om opgenomen te worden in zo’n bejaarden parkeerplaats (mar) Alleen wanneer zo’n senior eenzaam wordt. Dus Harry (neef den Olde PVA) doorgaan met gebak eten en thee drinken bij die ouderen. Maar alle gekheid op een stokkie: het is soms hemelschrijdend hoe familie enzo ouders in de steek laten…
Het is gefilmd laatst door de NCRV.. Heeel triest. Trouwens Harry, hoe weet jij een dag voor de geheime raads, dat het nieuwe stadhuis niet door ging?

Dat was ut, vind ik, nmm

Chris

 

 
08-03-2013  

Niet in de patat...

 

Krijg ik dus op m’n “donder” van mijn moeder. En als ik op mijn falie krijg van m’n moekie, dan weet ik het wel. Want ook met dat “ole mens” moet niemand lopuh te fukkuh. Gelukkig woont ze in Oldenzaal, dus ome Theo (Schouten PvdA in zijn vrije tijd en als mooie vrijetijsinvulling burgemeester van die Boeskoolstad, waar ik ooit eens geboren ben, maar dat kan ik mij niet meer herinneren. Pff wat een volzin weer) Enfin mien Moeke dus. “Chris, je bent veel te ongenuanceerd” zegt ze. Kijk, ze vindt dat niet; het is zo. En ze heeft nog gelijk ook!
En weet je wat nu helemaal het mooie is; hoe ongenuanceerd ik ook uit de hoek kom, hoe kort ik ook de binnenbocht neem; bijna nooit reageert er iemand. Dus mijn conclusie is dan ook; ik heb dan toch wel gelijk en ik leg dan wel de vinger op de pijnlijke plek. Ik ben dus bewust ongenuanceerd en hoop dan wel, dat ik niemand daar mee kwets. En ik hoop dan, dat ik een platform creëer waar dan een mooie dialoog/discussie uit ontstaat.
Nu heb ik dus niks tegen paardenvlees. Of is het nu paardevlees? Het is paarde slager zag ik in de Ootmarsumsestraat. Een broodje Mechelse herder gaat er ook wel in, al heeft een Deense dog mijn voorkeur. Kat smaakt nergens naar, maar een saté rat smaakt naar varken, maar is wel halal. En met halal moet je niet lopen te fukkuh, want voor je het weet heb je de Jihad in je nek. Maar toen ik bij Appie in Utrecht op het Kanaleneiland of hoe zeg je dat in het Marokkaans, de manager er op wees, dat hun halal certificaat was afgelopen, werd ik verbaast aangekeken. Zo van “waar bemoeit die Kaaskop zich mee”. Maar ik blijf er bij dat je met halal niet moet lopen te fukkuh. Want als je met halal loopt te fukkuh, wat moeten we dan?
Met onze hamburgers en Italiaanse cervelaat en onze Duitse leverworst en onze Twentse bloedworst, daar wordt al genoeg mee gefukt. Smijten ze paardenvlees door een 100% rundergehakthamburger.
Kan toch helemaal niet. En ik bepaal zelf wel of ik antibiotica wil slikken. Niet de paardenslager of koeienslager. Zijn ze nu helemaal gek?
Dus ook het homogene vlees is, naast het samengestelde vlees helemaal in de ban of in de jihad….
Kan die maf van een Wilders (vi, nmm) wel vinden wat die wil van halal en van koosjer, maar het is tot nu toe wel zuiverder.

En nee, ik ben niet in de patat gegaan hoor……

Groet´n Chris
 

 
28-02-2013  

Nieuw stadhuis moet en ambtenaren...

 

Krijg ik toch een hoop postbusvervuiling met dat foldertje tegen de nieuwbouw van een stadhuis. Ik ben dus een zware (93 kg.) voorstander van zo’n nieuw stad huis.
Iedereen die tegen de bouw is van het nieuwe stadhuis is echt verkeerd bezig. Regels zijn regels en zelf in de geest van de wet en regelgeving is dat ouwe schip gewoon op de klippen gelopen, vergaan, zinkende, einde. Maak er een bejaardenschip van, want die oudjes gaan toch wel in’t schip. Kunnen ze ook eindelijk een cruise maken, waar ze al jaren over mekkeren. Ofzo…

Wat een ziek hok dat gemeente schip. En ik kan het weten, want ik struinde daar al in 2001 rond van op het dak tot in de kelder. Toen heette zo’n kot nog netjes “sick building”. Nu is het een onverklaarbaar “bewoonde” keet, wat per drie jaar geleden, gewoon “onbewoonbaar” verklaard had moeten worden.
En nu denk ik alleen maar aan de mensen die er moeten werken. Jawel er zijn dus best een paar ambtenaren die werken daar, al heb ik de afgelopen 5 jaar wel mijn twijfels gekregen hoor. 100 van die lui, ft-ees zijn dat teveel zo stiekem sneakie er weer binnen gekomen. Het GOAL idee van die Geerding toen is dus helemaal mislukt. In theorie hadden de Geerdinks het wel aan het goede eind, het openingsfeestje van GOAL in het Polman, was ook heel leuk, maar wederom een gevalletje van een gedoe achter een ambtelijk bureau uitgedacht, wat in de praktijk gewoonweg niet loopt. Je hebt dus met mensen te maken. Sterker nog, je hebt met ambtenaren te maken. En met die lui, moet je niet lopen te fukken, want dan ben je mooi de Sjaak als burger…. En nu we helaas geen geld meer kunnen uitgeven wat we niet hebben, moeten er dus wel ambtenaren weg. Maar dat ze dan zo’n overenthousiaste archief ambtenaar aan de kant schuiven.. Een ambtenaar die wel durft te zeggen wat zijn gevoel hem in geeft, jammer hoor… Kun je zien dat binnen die vierde macht ook nog een inner cirkel is van een macht….

En we moeten wel een nieuw stadhuis hebben, omdat dat volgens mijn berekeningsmethode de goedkoopste, beste, menselijkste en ambtenaarvriendelijkste oplossing is.

Lekker beroep overigens dus, ambtenaar. Binnenkort lopen ze dus allemaal meteen kogelvrij vest en een hele goeie helm rond daar en praten alleen maar met de klanten door een dik kogelwerend glas.
Nee,op hondenpoep en verkeerd parkeren en zwerfvuil moet gehandhaafd worden, de regels opgevolgd worden. Maar wanneer er 153 mensen niet naar ARBO-wetgeving werken, dan moet dat kunnen. Ja, ik heb het over de ambtenaren die binnen het gemeentehuis nu werken (!). De rest is aanwezig en die kunnen we net zo goed in een leegstaande fabriekshal zetten op het industrieterrein. Stukken goedkoper en een internet verbinding is snel aangelegd.
Zo, nu heb ik het merendeel en misschien het overgrootste deel van het ambtelijk apparaat ook tegen mij in het harnas gejaagd. De 4e macht is nu tegen mij. Maar het leuke is, dat die ambtenaren waar ik mee te maken heb, mij ook nog gelijk geven..

En die raadsleden deugen ook van geen meter. Zijn niet capabel, regeren, dualistiseren en controleren niet op hoofdlijnen en zijn te puntkomma, mierzifterig en eigen eierig bezig, zonder enige kennis van zaken. Poortjes, dieren asiel, voedselbank, oudjes die te weinig bezoek krijgen, middenstanders die geld toe willen hebben om een toko te mogen hebben in de binnenstad? Om maar wat te noemen. Is dat een hoofdzaak?
Zo lees ik in de wakkerste krant… uhm, stja, uuhm, wat moeten we daar nou mee?
Gijs Stork, bert hümmels (moet echt met kleine letters hoor!) en nog een paar van die kanjers?

Zo die heb ik dus ook tegen mij in het maliënkolder gewerkt…

Kben wel weer lekker bezig..

Vind ik.. Chris
 

 
24-02-2013  

Regels

 

Nou weten we meteen waarom Nederland en de rest van de wereld vergeven wordt van zoveel regels en bureaucratie.
Heb ik het even niet over die bananenrepublieken, zoals Griekenland, Italië en Zimbawe enzo…want daar zijn de regels ten gunste van de corruptie. Laten we het gewoon even op Nederland houden.
Tuurlijk zijn er regels om ze te overtreden, maar daar zijn ook weer regels voor,want zo maar regels overtreden dat kan niet. Regels zijn er om misstanden te voorkomen.
Nationale sport voetbal? Vergeet het maar; dé nationale sport bij uitstek is belastingontduiken….
Kijk nu eens even naar die Janssen Steur. Die hufterige Neurologische psychopaat. Dattie aan de drugs en drank is, prima, moet hij helmaal zelf weten,. Maar dattie dan ook nog zijn vak uitoefende en dan daar ook nog een jaren mee weg komt. En dat dan de inspectiedienst ook nog eens de regels van controle niet nakomt? Kijk daar zijn de regels voor…
Dan krijgen we de banken zoals SNS en de ABN… De toezichthouders stonden er bij en keken er na en winsten precies de regels en hielden zich er niet aan. En hoppa. Nu heb ik geen medelijden met überhaupt aandeelhouders die hebberig, hebberig, hebberig hun portefeuille op b.v. de SNS hebben gezet. Ik wist 4 jaar geleden al, toen de SNS allemaal kantoren ( Ootmarsemsestraat b.v. ) ging sluiten, dat het niet goed ging. Ik dus weg daar… (Met de winst in de pocket) Maar toch waren er nog genoeg hebberige die toch nog volgens de regels van het spel in die SNS gingen investeren.
En als ik het als eenvoudige boeren Tukker het weet, waarom gaan er dan toch zoveel mensen toch nog de teil in? Door de regels dus…
En nu tranen met tuiten en krokodillen.. Weg de centjes.. Nou mooi stom.
(Ja hoor ik heb ook ooit eens pech gehad met World On-Line met die trut van een Nina Brink. Goegel maar eens op die (heel lelijk woord))

En nu dat gedoe over het vlees. Was het eerst de runderhamburger met zo’n dot paardenvlees dat de consument daar strak van ging hinniken. En niet van de lach hoor. En nu krijgen we ook rundvlees waar mee gemeukt is. En natuurlijk hoofdzakelijk uit ex Oostblok landen, maar wat helemaal hinniken is, dat een groot deel uit het Verenigd koninkrijk komt…

En dan de belofte aan de nieuwe koning. Ook zo’n eeuwenoude regel. Of noem het traditie. En ja hoor, weer die SP die zit te ze*^%en. Tenminste 2 van die club. “Pure republikeinen” zeggen ze zelf. Maar heb je wel naar de achternamen van die twee kastanjes gekeken? Echt Hollands dus.. pfffffff
Dan kan ik toch nog meer respect opbrengen voor de PVV. Die zijn ook tegen de koning, maar het is traditie, dus “we gaan er gewoon heen”. Ja, dikke fietsband. Ze gaan er heen voor het hapje en vooral het drankje na die tijd…
Pfffff

Hartelijke groeten… Chris…

Als het kalf verdronken is, verplaatst men de put.. ofzo
 

 
19-02-2013  

De Goeiste

 

 

Nou wordt ik er helemaal niet goed van. We zitten weer in een recessie (klaaaaaaaaaag) omdat we dus te weinig consumeren. Lees besteden. We consuminderen dus te veel! En oh klaag oh klaag, we geven dus geen geld meer uit wat we dus niet hebben. Sterker nog, we lossen onze schulden af!!! Hoe dom kunnen we zijn. Het is toch bekend, dat je beter rood kan staan dan te krap zitten? Wat zeuren ze nou helemaal. Geld is rond gemaakt omdat het rollen moet. Wat nou aflossen hypotheek. Lees lening van de bank, zodat we kunnen wonen in een huis, wat jullie dus eigenlijk drie keer gaan betalen. En dan die rente van die huislening; lees hypotheek. Ik heb er één van 6 (zes) procent. Krijg ik net een mail van mijn spaarbank, ja die heldere, dat ze de spaarrente weer naar beneden jassen naar 2 procent. Ik noem dat woeker winsten en dat mag niet volgens Jezus in het 1e hoofdstuk van het nieuwe testament. En hij weet het, want hij nam maar liefst alle zonden van ons op zich. Maar daar over later….
Daarbij komt ook nog dat de hele wereld zich helemaal kapot lacht over die hypotheekrente aftrek. Dus iemand koopt een hok van zeg 1,5 miljoen. Zit dus in de hoogste belastingschaal van inkomstenbelasting, anders kan hij zo’n hut ook niet kopen. Dan heefttie dus ca. 50% belastingaftrek over die rente. Dus de helft van zijn rente betaalt de belastingbetaler. Hoer moet ik dat met droge ogen nu uitleggen aan een buitenlander…???
En nou we het toch over die dieven hebben; lees banken. Die SNS.. Wel heel gewiekst en knap hoor van die mopperhoofden van die bank. Helemaal terecht nadat ze van die kneiterhoge bonussen krijgen. Ze zijn ook zo goed, dat ze een financiële instelling dus eigenlijk een bedrijf dusdanig leiden, dat het gewoon niet failliet kan gaan! Hoe goed moet je zijn om dat voor elkaar te krijgen. Heeeel goed, neem dat van mijn aan.

 
Nationalisatie kostte een slordige 2,3 miljard, maar een faillissement kost nog meer. (Voor alle duidelijkheid: Een miljard is
duizend 
miljoen of 1.000.000.000 of 109 in de in Europa gangbare lange schaal. In het Engels is dit volgens de in de Angelsaksische wereld meer gangbare korte schaal billion, wat dus niet mag worden verward met het Nederlandse woord biljoen. Het SI-voorvoegsel voor een miljard is giga, afgekort G. Bijvoorbeeld 1 Ga = 1 giga-annum = 1 miljard jaar. De ontbinding van 1 miljard is in priemfactoren: 1.000.000.000 = 29 × 59
Bron: WiKipedia.
Dan moet je als bestuurder wel de goeiste van Europa zijn.
Maar ik zal het wel weer helemaal verkeerd zien….
Maar wie zijn billen brand, mag blij zijn niet andersom te hebben gestaan….
Groet’n

Chris

 

 
15-02-2013  

Danke für die Blumen...

 

Ja hoor, ik leef nog wel. En hoe dat weet ik wel. Maar de inspiratie is gewoon even weg. Waar moet ik nu weer over gaan vomeren?
Moet het over die aftredende Paus zijn? Nou ik ben er niet rouwig om dattie weg is. Hij was voor mij toch een soort homo-hater. En dan de manier waarop hij het hele misbruik in die katholieke (moet dat nu wel of niet met een hoofdletter) kerk niet ter sprake wilde of durfde te brengen. En dan de manier waarom hij “bedankt vuur die bluume” zei.
Ik ben al jaren een enorme fan van de “bedankt fur die bluhme” maar hij stelde mij elke keer zwaar teleur. Ok, ze zijn dan ook niet te vreten die bluhmen, maar dat hoef je toch niet zo te laten merken, dat je ze toch wegpleurt na die tijd…
Nu ben ik wel een leesfan van allemaal samenzweringstheorieën, dus ik weet zeker dat deze paus niet vrijwillig het klooster gaat opzoeken.
Hij gaat het liefst wonen in een mooi huisje aan de goudkust van Frankrijk of het eiland Sylt. Maar hij wordt keurig onder de mat geschoffeld in de catacomben van het Vaticaan. Kan die mooi in de gaten gehouden worden. Wat wil je... een Paus die aan het twitteren is... Kun je toch niet hebben op die seniel gevaarlijke leeftijd? Voor je het weet...
En ik weet gewoon wat voor een goeds (naar mijn mening) zo’n opperhoofd van de Katholieke kerk kan doen voor de wereld en tegen de aids in 2e en 3e wereld landen. Gewoon condooms verplicht stellen! Minder aids en veel minder kinderen...
Maar nee hoor… niks van dat alles. Monogamie is heilig en dat daar in die ramstamlanden, waar ook jeuk erger is dan pijn…
Ben ik toch even helemaal benieuwd wie nu de nieuwe paus wordt. Berlusconi lijkt mij wel wat. Want dan kunnen we tenminste lachen. En we weten dat in Italië op dat gebied alles mogelijk is. Miss Porno Italy komt gewoon in de 2e kamer daar.
Maar vlak s.v.p. onze regering ook niet uit.
Wat te denken van onze ministeres van verdediging? Die zou ik ook niet in mijn puk-tentje of schuttersputje willen hebben. Ben ik geheid verzekerd van een paar slapeloze nachten.

En nu ik het toch over Den Haag heb, mooi toch die politiek van nu. Het CDA gaat dus helemaal weer op haar tanden om niet mee te gaan met VVD en PvdA. Markie en Sam zetten hoog in en halen precies er uit wat ze willen hebben op dat woningkiespijndossier. (3x de woordwaarde) Genieten toch?

Zo, heb ik mooi weer het CDA tegen mij in de maliënkolder gejaagd… Ook mooi..
Fietsen is gezond. Eet meer fiets…

Chris
 

 
21-12-2012  

Ernstig verzoek…. enzo

 

Serious Request. De hype is weer losgebarsten (met alle respect overigens.) Het klopt dus ook van geen meter dat je als ouder je kind naar het graf of crematieoven moet brengen. Laat dat duidelijk zijn. Of je nu in de 1e, 2e of 3e wereld woont. Is er overigens ook een 4e wereld?
Enfin. Maar nu kunnen we onze aflaatjes weer mooi kopen op de markten in Enschede of waar dan ook in Twente en de rest van de wereld. Ons helemaal uit de naad lopen of ziek eten of overdekt kamperen of weet ik veel wat. Helemaal goed, want we krijgen zo weer een samen gevoel, gelijk aan het WK-voetballen, songfestival of 11-stedentocht. Om waar wat te noemen….
Zo worden er weer weet ik hoeveel baby’s gered van een dood. Om daarna “gezond” groter te groeien zodat ze over een jaar of 2 of 3 of vijf lekker van de honger kunnen doodgaan.
Oh, nee dan houden we weer een serieus verzoek voor de hongerende in de 3e wereld. Om die dan weer te redden om later dood te gaan aan een burgeroorlog of weer een hongersdood of weet ik veel wat…
Zoals majoor Bosschart (RIP, generaal van het Leger des Heils Nederland) ooit eens tegen Moeder Theresa in Karachi (Pakistan) zei: “Is het niet barmhartiger om die kinderen dood te laten gaan? “ Daarna is het ook nooit meer goed gekomen tussen de Majoor en De Zuster. Ik heb overigens diep respect voor die twee overigens hoor…
Daar ook niet van.
Maar toch, enk daar eens over na, voordat we weer weet ik hoeveel baby’s voorbereiden voor een latere dood.
Is het dan niet verstandiger op een Serious Request te gaan organiseren voor geboortebeperking in die landen? Dan worden die kinderen helemaal niet geboren, dus besparen we ze bij voorbaat een hoop ellende. Een leuk bijkomend effect is dan ook, vermits we gaan investeren in condooms en goede voorlichting, (Nee niet zeuren CDA en CU en SGP over de monogamie, want dat is écht voor dovemansoren gesproken daar. Want ook daar is jeuk erger dan pijn… en cultuur enzo….).
Ik ga mijn gift geven aan de stop-aids beweging. Stop aids betekent veel condooms en dus minder baby’s.
Of ik steek mijn geld in onderwijs. Het is namelijk gebleken, dat vouwen die een beetje geleerd hebben daar in die 3e wereld, significant minder kids op deze aardkloot droppen.
Scheelt ook weer baby’s dus….
Maar misschien ben ik nu té kritisch…

Vind ik, is mijn mening..

Prettige feestdagen en niet te veel eten met kerst!

Chris

 
18-12-2012  

Zeggen wat je wilt… (upd)


De Vries schreef op AlmeloNieuws:

''En dan willen die De Olde (PVV) en die Kamphuis (LK) graaaaaag, dat Almelo onder curatele komt van de provincie Overijssel. Dat de provincie dus gaat bepalen hoe wij de centen uit gaan geven. Nou, ik dacht dat die twee na die twee jaar, dat ze nu een beetje meedraaien in de lokale politiek, nou toch wel eens door hadden hoe dat werkt. Dus ze hebben het dus nog steeds niet door. Helaas. Laten we eerst maar eens op die twee bezuinigen en die weg stemmen morgen''.

LKA: Die De Vries, eerst PvdA, dan Leefbaar Almelo, dan Lijst De Vries (haha) en nu VVD, is een blamage voor de website van Almelo Nieuws. Beetje afgeven op raadsleden die het voor de burger doen, maar zelf er niks van gebakken in de politiek. Welke site geeft zo'n onnozel nu een podium om zoveel onzinnigheid in warverhalen te spuien ?

Met vriendelijke groet,

Gerwin Kamphuis
LKA



Redactie:
Gerwin Kamphuis gaat er prat op alles te mogen zeggen in de gemeenteraad. Hij ziet zich in deze als onafhankelijk denker en dat mag.
Maar om dan te menen dat een in zijn ogen ‘onnozel´ als Chris geen podium zou mogen hebben op AlmeloNieuws.nl zou in feite betekenen dat ook een ‘nozel´ c.q. ‘nosen´ dat niet toekomt. In welke categorie beide heren vallen, mogen de lezers derhalve zelf beoordelen.

Als hulp hierbij, verwijst de redactie naar de entomologische uitleg >>>
 

We leven toch in een Almelo, waar je mag zeggen wat je wil? Dat het soms een weinig ongenuanceerd uit de keel c.q. toetsenbord komt, ach daar heeft iedereen wel eens gemak van. Bijvoorbeeld ome Gerrit van Woudenberg. Ome Gerrit (VVD) had gewoon gelijk. Ome Huub Isendoorn (D66) heeft er zeker mee te maken gehad met dat hele centrum gedoe en nieuwe stadhuis (dd 2001 ofzo) Hand in hand met ome Anthon (Sjoers, CDA!) en ik weet het, want ik was er bij!! (LeefBaarAlmelo lijst De Vries (10) toen ooit.... Sorry hoor…
En ome Gijs (toen VVD) heeft er nog nadrukkelijk voor gewaarschuwd. Dus de waarschuwende kant kwam wel van de VVD!
Maar van het CDA en vooral de PvdA en dus ook D66, kon het allemaal niet op.
Conclusie op lokaal niveau: Fortezza puinhoop, op landelijk niveau: 40 miljard in het rood.
Dank u wel hoofdzakelijk PvdA en CDA... en de banken niet te vergeten….

En Ja, ja geef de bestuurders maar weer de schuld. Wanneer men nu eens zelf de verantwoordelijkheid neemt en zelf de handen uit de mouwen steekt.
Zelf even je eigen stoepje schoonmaakt. Zwerfvuil opruimt voor je deur.
De hondenschijt die je hond door jouw "schijt aan alles" en "ik betaal daar toch belasting voor" overal neer drolt. Dan scheelt dat een hoop euries.
En niet altijd maar meer, mee, meer willen...
En die “sielugguh” centrum winkeliers eens zelf eigen initiatief gaan tonen etc…
Open gooien die koopboulevard en bouwen dat stadion mét Hornbach, BCC en Mediamarkt. Volstouwen met die knakenwinkels. En dat nieuwe stadhuis en Almelo Nouveau en die grootbek van een projectontwikkelaar over dat centrum.. "Loat goan"...

En dan willen die De Olde (PVV) en die Kamphuis (LK) graaaaaag, dat Almelo onder curatele komt van de provincie Overijssel. Dat de provincie dus gaat bepalen hoe wij de centen uit gaan geven. Nou, ik dacht dat die twee na die twee jaar, dat ze nu een beetje meedraaien in de lokale politiek, nou toch wel eens door hadden hoe dat werkt. Dus ze hebben het dus nog steeds niet door. Helaas. Laten we eerst maar eens op die twee bezuinigen en die weg stemmen morgen. Echt een gevalletje van het “Boer Koekoek raamwerk”. Trouwens die De Olde heeft toen ooit nog eens op Boer Koekoek gestemd heb ik uit wel ingelichte bronnen. Dus…. Het Boer Koekoek raam werk is: “Ik ben eigenlijk voor, maar omdat ik oppositie ben, stem ik tegen”. En dan op z’n plat Hollandschevelds. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Koekoek
En dan is neefje Harry (De Olde, PVV) ook nog eens genomineerd als politicus van het jaar door TC-Tubantia. Helemaal lagguh. Typich zo’n gevalletje van dieren sentiment. Niet dat die zo’n goed politicus is, nee; omdat hij zo’n inzet heeft voor dat dierenasiel. Geeft ook weer aan hoe de Almelose lezer van de digitale Tubantia is… En dan met kerst wel een lekker stukje vlees op het bord Harry???
Lagguh….

Vind ik en prettige feestdagen allemaal…

Chris


<<< (Onnozel en nozel)
 

20-12-2013
Geachte heer Kamphuis.

Dank voor uw reactie. Ik vind het wel een beetje denigrerend en respectloos naar mij toe en ook wel op de persoon gespeeld, maar elk vogeltje zingt nu eenmaal zoals deze gebekt is. En met uw gezang haalt u tenminste de kranten, dus…
En het klopt, ik was en u bent een volksvertegenwoordiger. Maar het volk dat ú vertegenwoordigd, is mijn “volk” dus niet…
En er niks van gebakken in de politiek? Wanneer u uw huiswerk beter had gedaan, alvorens te gaan zingen… Ach het waren slechts 4 jaar en door de hele grote mond van Jan Marijnissen (SP) toen, kon ik (en LeefBaarAlmelo bijna) het schudden, helaas… Maar Bertje (LA) zit er bijna al het langst in en dat moet U nog voorelkaar zien te krijgen.. Ik ben benieuwd wat u gaat bakken bij de volgende verkiezingen…
Dan is de meerderheid van de raad en het college dus fel tegen het onder toezicht zetten van de gemeente Almelo. Dat heet dus democratie, en gelukkig heeft die weer gezegevierd.
Mijn politieke c.v. voor de zoveelste keer…
Mijn allereerste stem ging naar de PSP. Of dat nu door mijn naturistische sympathieën kwam (weet u wel die naakte vrouw voor de koe?) of door een politiek bewustzijn? Weet ik niet meer.
Daarna PvdA en D66 (Mierlo). Daarna naar GroenLinks, maar dat kwam deels ook omdat ik Femke een toffe meid vond en dat ik toch wel meer vrouwen in de 2e kamer wilde zien. Wel 1x op Wouter Bos gestemd en daar is hij zo van geschrokken, dat hij meteen “terug naar moeders” ging. Ook nog eens op Bert Kozijn (lokaal PvdA) gestemd, maar die trok zich terug en werd “gewoon” raadslid. Daarna op Menno Knip (ja, ja de VVD was toen al om het hoekje) en nu dus nog steeds VVD (Mark)…
En lijst “de Vries”(quote: “haha”??) ach en “lijst Kamphuis” dan ??? Wat is het verschil?… Misschien helemaal een nat kruis van LKA?

Hartelijke groeten..
Chris

 
03-12-2012  

Binnenstad en roddel…

 

En wat zou er gebeuren wanneer we het gewoon aan de markt overlaten? Ondernemen is toch zelf verantwoording afleggen? Chaos? Denk het niet. En trouwens vanuit een chaos kan alleen maar iets moois ontstaan. Moet de overheid de broek van de binnenstad ondernemers ophouden?

Ondernemers van de binnenstad moeten hun "Calimero" cultuur doorbreken en hun eigen "eieren" opeten en meer in de gezamenlijkheid gaan. Samen sta je sterker. En niet als eigenheimers doorgaan, zoals nu het geval is. Samenwerking is ver te zoeken bij die binnenstadondernemers. Maar ze moeten ook wel die belachelijk hoge huurprijzen betalen die de eigenaars (lees: projectontwikkelaars) durven te vragen voor de panden.

Ik zou mooi uit het centrum weggaan, zoals de Trekpleister. Wanneer je kwaliteit levert, komen de mensen toch wel…
Wanneer het college de starheid van nu eens los laat, kan het mooier worden. Er staan 7 ondernemers te trappelen om de 5 lege plekken op de “WOON” boulevard in te vullen. Wat heeft een visspullenzaak nu te maken met wonen? Foutje..? (Nog van ome Anthon Sjoers? CDA… Ach die heeft wel meer blunders gemaakt en is dus mooi voordat het schip ten onder ging afgetaaid. Zo ook ome Reinier (hee ook CDA, hmmmm.) Die zagen de bui al hangen…
De overige 2 woonboulevard gegadigden, kunnen mooi met Hornbach in het nieuwe Heracles stadion terecht. Om te beginnen. Kunnen we morgen beginnen met de bouw van het stadion wat er gisteren al had moeten staan. Dan kan Almelo Niveau ook beginnen, omdat er een aantrekkingskracht van het bovenstaande uitgaat.

En dan een gratis pendelbus instellen... Van de boulevard naar het centrum, langs Heracles en Almelo Niveau.
Nee, geen monorail!!! Oma Anthon….

En uiteindelijk zal de consument toch alles moeten betalen..

En nu komt mij een roddel ten ore via neefje Harry (PVV)
Ik zou dus naar de VVD over zijn gestapt omdat onze praktijk (Fysio Fit-Inn aan de Violierstraat) zo goed zou lopen.
Leuk.. Nou diegene die mij een beetje kent en mij volgt die weet dat de praktijk altijd al loopt als een diesel.. Gewoon het gevolg van jaren knetterhard werken, kwaliteit leveren, opbouwen, reserveren, tevreden zijn met wat we hebben en als het zo voorkomt, zonder tussenkomst van een bank of ander krediet, dingen aanschaffen…En dat we nu juist aan het afremmen zijn en dat mijn voorkeur nu naar de VVD gaat, omdat ik het “gezeur” en het vooruitschuiven/uitstellen (PvdA) en het moraalriddergedoe (CDA) helemaal zat ben. GroenLinks is helemaal een ongeorganiseerd zooitje. En de VVD (lees Mark) is juist zo krachtig geweest om een ongelijk toe te geven. Geen politiek gedraai, maar ruiterlijk toegeven dat ze fout zijn geweest met die inkomsten afhankelijke zorg gedoe. Dat vind ik juist ijzersterk. Het toegeven van een ongelijk. Maar daar dan ook lering uittrekken. Heel sterk.


Ps. Heel interessant die geschiedenis van de hypotheekrenteaftrek
Met dank aan de redactie.

Wie heeft er nog Drachmen over?

Vind ik: Chris de Vries.

 
28-11-2012  

Over stadhuis en centrum…


Funshoppen is het helemaal, volgens Chris
 

Hè, hè, eindelijk kan de schop in de grond voor het nieuwe stadhuis. Al is de grote meerderheid van de Almelose burger daar niet mee eens. Die begrijpen dus iets niet, neefje Kamphuis!
Moet je ook weten, dat ik dat kippenhok van kelder tot op het dak ken…
Om een lang verhaal nog langer te maken: het is een ziek gebouw. Voldoet van geen meter aan arbo, veiligheid en weet ik veel wat voor een regels.
Renoveren? Lagguh. Dan moeten er ambtenaren gaan werken in de kelder. Ik weet wat dat betekend, want onze fractie moest toen in den beginne een fractie kamer bemensen ín die kelder. En dan moet de burgerzaal omgebouwd worden tot een 2 etage zaal. Lucht management systeem moet aangepast worden. Kortom… renoveren is geen optie, ook al omdat we dan over een jaar of 7 weer met meuk zitten.
Dus een sobere nieuwbouw mooi op de locatie van de vroegere Kwik-Fit, ook wel Praxis locatie genoemd. Oftewel het Fo%$##@zza plek.
Een nieuw stadhuis aangepast aan de eisen van 2013/14, blije ambtenaren, lekker dicht bij het station, dus die paar ambtenaren die niet in Almelo wonen, (ja er zijn er nog een paar, zo heb ik begrepen van neefje Harry PVA, die kunnen mooi met de trein.)
De gemeente heeft mooi die 10 miljoen euries For##$%$@zza grond miskleun uit de boeken gewerkt. En dat oude stadhuis kan mooi als opberghuis voor senioren dienen. Want die willen in ene nu wel in het centrum wonen. Een bordeel was geen optie heb ik vernomen…
Te veel kamers…..

En dan die piepende middenstanders in het centrum. Ik ben van mening, dat ondernemen het nemen van onder is. Dat betekend dat je gewoon je ding moet doen. Wil een speelgoedwinkel of een visspullen winkel in een boulevard vestigen, dan moet dat kunnen. Haal s.v.p. z.s.m. dat woordje woon daar weg.
Kijk eens op de Bornsestraat, de Nieuwstraat, de Ootmarsemsestraat. Gaat toch hartstikke mooi man.
Nee, sentiment viert de hoofdtoon daar in dat centrum. Als een ondernemer zijn nek wil uitsteken om een supermarkt in Aadorp of op een industrie terrein tussen Almelo en Wierden wil beginnen, dan moet die dat vooral kunne doen. Of dolle pret op een industrie terrein wil hebben, moet gewoon kunnen. Dat is ondernemen! En a.u.b. overheid bemoei je er niet meer. Gewoon de btw incasseren en verder snel toestemming geven voor Almelo nouveau en het Nieuwe stadion. Hornbach kom maar op.
En het centrum? Eén groot uitgaansgebied met leuke fun shops en kroegen, speelhallen, coffeeshops, WiFi. Een bordeel of een daaraan gerelateerde supermarkt, senioren woningen, parkjes, straatmuzikanten en natuurlijk ook wel winkels hoor. Als het maar funshops zijn. Voor de boodschappen ga ik wel naar Eskerplein, Van Goghplein o.i.d.

Vind ik...Chris

 
22-11-2012  

Hebbuh, hebbuh, hebbuh…


Hebbuh, hebbuh, hebbuh…roept Chris
Onze ouders deden het al voor. In de na-oorlogse periode kregen de mensen het ten tijde van het Kabinet Cals pas beter. Daarna ging het snel met consumeren en bezitsvorming. Vooral de VVD bevorderde het eigen woningbezit. Via belastingaftrek werd/wordt dat fors gestimuleerd. De hypotheekberg is nu ruim 600 miljard euro en een groot deel zelfs aflossingsvrij. De bouwers, banken en aandeelhouders werden er flink rijk van. Kleinere 'krabbers' probeerden via Icesave wat extra te incasseren.

De loonheffing van alle werknemers staat garant voor de belastingaftrek biij hypotheken. Ook zij met een laag loon, die niet konden kopen en noodgedwongen in een huurhuis bleven zitten, droegen/dragen daardoor fors bij.

De achtereenvolgende kabinetten lieten de staatsschuld oplopen, maar het kabinet van Agt/Wiegel spande in deze de kroon en daar zat geen enkele 'Rooie Rakker' in!

Nu moet worden ingeleverd en dat haal je bij de massa, want dat tikt het snelst aan. De echte rijken zien hun inkomen/bezit slechts dalen door lagere dividend en lagere aandelenkoersen.

Ook via de woningbouwcorporaties moet in 2017 zo'n 17 miljard euro worden opgehoest in de kas van 'Vadertje Staat'. En Chris, wie betaald dat gelag?

Red.

Geachte red.

Bedankt voor de upd.
Dus waar is het begonnen (oa) met die lui die mooi dachten: geen aflossing, alleen aftrekbare rente, dus ik kan mooi een nieuwe auto, tv, keuken etc kopen. Gready dus (hebbuh) Ben ik blij dat ik altijd heb afgelost, beetje bij beetje…. Ja en dat Icesave gedoe: ik moet bekennen, dat heeft mij ook 2 slapeloze nachten en ongeveer € 65 gekost. Maar dat is allemaal best goed gekomen voor mij. Risico spreiden en niet het onderste uit de kan willen hebben. Buffertje aanleggen. En het is niet alleen het CDA en de VVD die de boosdoeners zijn hoor. Vooral het hele uit de hand gelopen sociale systeem, wat nu anno bijna 2013 helemaal vast is gelopen. Het kon niet op, de hemel is de limiet. Ja en dat moet nu terug gedraaid worden en dat doet pijn. En we betalen met z´n allen het gelag. Want wat hebben we gelachen de afgelopen 20 – 30 jaar… Maar we stonden er met z´n allen bij en keken er naar en we vonden het prachtig en consumeerden en misbruikten er flink op los. Voetballen de nationale sport? Vergeet het: belasting ontduiken (lees o.a. zwart werken, sociale voorzieningen misbruiken), dat is/was de nationale sport. Het socialisme heeft gewoon een andere draai gekregen anno nu. Maar nog een jaartje of 3, 4 en dan gaat het allemaal weer goed komen. Maar die onzin van 1980 tot 2008 zal hopelijk nooit meer terug komen.
Vind ik.. vandaar

Chris.

Update:
De Icesave-spaarders hebben hun saldo vergoed gekregen door de Nederlandse Staat, de belastingbetaler dus!
Overigens zal de toekomst moeten uitwijzen of IJsland dat ooit nog terug betaald.
Hiernaast een Link naar de geschiedenis van de hypotheekrenteaftrek.>>
Een product dat met staatsgoedkeuring door de 'zakkenvullers' in de financiële markten werd ontwikkeld voor winstoptimalisatie en niet door de consument, die werd verleid tot het aangaan van te hoge hypotheken zonder aflossing. Het is te simpel, om dat net als Chris doet, als Gready... af te schilderen. Dan is de jacht op één procentje extra rentewinst via een schimmige bank in IJsland eerder als Gready... te beschouwen.

Red.

Update:
Hallo meneer Red.

Juist, nu hebben we elkaar. Ik citeer: “zakkenvullers van de financiële markten”.
Ik wijs ook met de dikste vinger naar die (gewiekste) lui. Al jaaaren ben ik een met een Jihad bezig tegen deze gasten. Lees banken. Met als toppertje dat ik een paar jaar geleden geroyeerd ben bij de RABO. Ik had zgn. “misbruik” gemaakt van hun aanbiedingen. Lagguh.
Verder hebben de banken er de pest aan gehad dat met afloste. Deed ik dus ook regelmatig. Met alle gevolgen van nu. En nu moeten ze wel, terecht opgelegd door de/een overheid. Daarnaast ben ik een internetshopper v.w.b. spaarrekeningen enzo. Vind ik leuk. T.v. kijken is niet zo mijn hobby. Vinden de banken ook niet leuk. Met Ice save ging het even mis. Maar ik ben ook belastingbetaler…
Dus ik ben het gedeeltelijk wel met je eens. Maar de samenleving dobberde lekker mee met die “welvaart”. We wilden steeds meer, meer en meer. Daar blijf ik bij. Dus daar gaan we elkaar niet proberen te overtuigen. En de toezichthouders stonden er bij en keken er naar.
Maar gelukkig is dat afgelopen. Een harde les… Dank zij openbaarheid van en het internet…
Op naar het nieuwe stadhuis, Almelo Nouveau en het nieuwe Heraclesstadion met Hornbach en een boulevard met een speelgoedwinkel. Maar da´s een ander verhaal…
Thx.. Chris
 

Na jaren in een teveel maatschappij geleefd te hebben, waar dus uiteindelijk het Nederlandse kasboekje voor meer dan 40 MILJARD!!!! in het rood staat, moeten we nu dus een aardige stap terug. Iedereen is verantwoordelijk voor dit debacle en vooral die socialisten van de PvdA (Partij van/voor de Armen). Het kon allemaal niet op, meer, meer, meer en dan nog een beetje meer, meer. Men was niet tevreden met een oudere t.v. een mooi 2e hands autootje, Het motto “nieuw kopen kan altijd nog…”.IKEA keuken en badkamer zelf in elkaar geknutseld. Lekker mijn huis afgelost telkens. Alles van de bank, niks is afbetaald. Met als toppertje laatst een stel die een “over de top hypotheek” hadden genomen, om de bruiloft te kunnen betalen. En dat ging niet om 3 duizend euro’s!! Wie maakt me nu wat? Crisis? Hoezo? Dus die "gready" gasten zijn verantwoordelijk voor de huidige crisis en die lees ik hier het hardst schreeuwen.
Dus de mensen die aanklopte bij de banken om vooral veel geld te hypotheken. Die banken zijn gewoon ondernemers die dus geld willen verdienen en dat deden ze. Maar of dat helemaal Halal was? Nee dus, maar de toezichthouders stonden er bij en keken er naar…
Dus…..

En neefje Harry de Olde (PVA) begreep mij even niet. Zijn mail: “Hallo Chris, is er iets in je geknapt of zo? Je begint je de laatste tijd wel heel erg vreemd te gedragen. Wie had dat ooit gedacht van de van oorsprong linkse de Vries. Een geruststelling.......je bent nog lang niet van mij af..
Met vriendelijke groeten, Harry de Olde..”


Happuh naar de baas Harry? Van oorsprong links is ook zo oordelend. Klopt ik had ooit eens, toen het nog kon, vrij linkse, progressieve ideeën. Maar die “progressieve” ideeën heb ik nog steeds, maar of die nou links of rechts zijn? Er is dus niets in mij geknapt, maar ik heb wel een voortschrijdend inzicht. Ruim 40 miljard in het rood! Normaal was Nederland al failliet. Linksom of rechtsom of recht door: er moet dus echt bezuinigd worden. Punt. En niemand vind dat leuk.
Ik vind het ook niet leuk, dat ik nu vaker de fiets moet pakken, om mijn boodschappen bij de Aldi/Lidl te moeten doen. Ik doe dat ook veel lieverder met de auto hoor… ik niet om de 2 jaar weer een nieuw platte beeld scherm kan kopen, of mijn 2 jaar oude schoot computer weer kan dumpen en een nieuwe kopen en mijn 5 jaar oude keuken niet kan vervangen en mijn 3 jaar nieuwe auto niet kan vernieuwen en mijn I-foon 4 niet kan vervangen door een I-foon 5 en mijn I-pad 3 niet kan vervangen door een I-pad 4 en meer van dat soort hebberig zaken. Dat ik niet meer kan krijgen waar ik recht op heb, maar genoegen moet doen met zaken wat ik nodig heb. Nou zoiets dus.
En eindelijk dus dat nieuwe stadhuis. Maar daar zijn we het dus niet met elkaar eens.
Vind ik…

Groet’n Chris
 

Redactie:
Lees ook: 'De geschiedenis van de hypotheekrenteaftrek'
en
Lees
hier wat Robin Fransman zegt over het kapot bezuinigen van de economie. De krimp van de lonen in Nederland werkt averechts, terwijl in Duitsland de lonen juist extra verhoogd worden om de binnenlandse bestedingen op peil te houden. In Nederland wordt de aandacht louter op de export gericht, terwijl er al een groot overschot in de betalingsbalans is. Volgens Fransman zet alleen bezuinigen op de overheidskosten zoden aan de dijk.

Over Robin Fransman:
In het werkende leven ben ik Adj-Directeur van Holland Financial Centre. Ik schrijf hier over (politieke) economie, financiering van verduurzaming, pensioenen, banken, Groene Investeringsmaatschappij, financiering rëele economie en wat daar zoal bij hoort.






 
05-11-2012  

Bezuinigen… (upd)


'Bloazen'


Reactie: 06-11-2012

Chris de Vries denkt dat je door het verhogen van de kiesdrempel, geen eenmansfracties meer hebt. Die snapt er niks van.

Met vriendelijke groet,

Lijst Kamphuis Almelo
Gerwin Kamphuis

08-11-2012
Hoi Gerwin.

Waar het mij om gaat is, dat er bezuinigd moet worden en dat er slagvaardiger geregeerd moet worden.
Door het verhogen van de kiesdrempel zullen er natuurlijk wel éénmens fracties blijven bestaan, maar in ieder geval minder.
Wat voor een slagvaardigheid hebben de éénmens fracties nou helemaal? LKA, LA, PVA, GL, LC, CU? Over die laatste (CU, niet mijn smaak overigens) wil ik een boom over opzetten, want die is m.i. nog wel aardig slagvaardig, maar dat is dan ook de uitzondering die de regel bevestigd. Blijft ter overweging dat er in ons mooie Almelo in ieder geval één wethouder minder kan zijn, dan ook best 5 raadsleden minder. En ik blijf van mening dat die Netwerkstad Twente er gisteren moet komen. Dus in zoverre begrijp ik het helemaal.
Succes met de begroting.

Chris.


08-11-2012
Hoi Chris,

Volgens mij blijf je het niet begrijpen, want geen enkele oppositiepartij heeft slagkracht. Alleen een coalitie (partijen) heeft slagkracht. Af en toe haalt de oppositie eens iets binnen, maar daar blijft het bij. En of er met het verhogen van de kiesdrempel minder eenmansfracties zullen zijn is maar de vraag. Dat hangt er weer vanaf hoeveel 2mans of 3mans fracties er zijn t.o.v. het aantal eenmansfracties. Wat Almelo betreft heb je toevallig gelijk.

Met vriendelijke groet,

Lijst Kamphuis Almelo
Gerwin Kamphuis
 

Nou mooi bagger dus. Ik verdien veel en zou dus heel veel meer belasting moeten gaan betalen… Maar ik baal helemaal van al dat virtuele gezeur. Ik verdien dus veel, maar krijg dat niet.. Dus wat zeur ik nou?
Lees nu eens voor de lol de Telegraaf van 31-10. (Gratis af te halen bij de McDo) wat een bagger.. wat een stemmingmakerij.. Die Telegraaf van de afgelopen dagen haalt de Volkskrant met het Parool met 120 km/u links in….
Klaag en klaag. Iedereen is het er mee eens dat we moeten bezuinigen, maar niemand wil dat wanneer het in zijn/haar eigen tuintje komt..
Neem nou die hypotheekrente aftrek. (ja, ik ben ook eigenwoning bezitter) Hoe leg ik uit aan iemand dat de belastingbetaler meebetaald aan mijn woning? Is dus niet uit te leggen…
En dan nooit gehoord van de wet Hillen? Die eigenwoning forfait? Goegel daar maar eens naar….
Gisteren op t.v. twee ergerlijke oudjes…. Die ene oma had dus batterijtjes via de ABWZ.. Helemaal goed. Maar ze hield er tig van over.. Kreeg dus te veel. Niet inleveren of minder krijgen.. Nee, gebruiken voor kersthuisjes en andere verlichting gedoe. En ze was er nog trots op ook!!! In dat zelfde ouderenhok een krasse oude opa. Die had er helemaal dikke lol in, want ze maakten zijn bed ook nog op!!! En dat terwijl hij zo fit was als een hoentje….
En een andere oma vond dat ze recht had op een nieuwe rollator.. Niks geen goede gebruikte via Speurders/Marktplaats… Of een ingenomen teruggenomen. Nee ze moest een nieuwe!! En zo zijn er nog vele voorbeelden die de oorzaak aangeven hoe we aan die 16 miljard tekort zijn gekomen.. Niet wat ze nodig had, maar waar ze recht (!) op had…
Ik gun iedereen het zijne, maar hoe kan het zijn dat een uitkeringsgerechtigde een abonnement heeft van 50 euries per maand, gekoppeld aan een I-phoon/Samsung Galaxy? Waarom geen pre-paytje? En wat doet die platte scherm van minimaal 2 meter diagonaal aan de muur?
Ik volg het hele gedoe in Den Haag dus prima en gelukkig heeft Markie goed naar mij geluisterd. Randstad Twente (Oldenzaal, Borne Hengelo, Almelo, Vriezenveen, Wierden..)
Hoppa alles op één hoop.. Moet je kijken hoeveel dat bezuinigd of nivelleert..
Dan heeft Harry den Olde van de vrije Almelo-ers best een punt met dat alle ambtenaren van Almelo ín de gemeente Almelo moeten wonen.. En dan meteen 83 ambtenaren er uit. En een wethouder minder en de kiesdrempel omhoog, zodat al die éénmens fracties gewoon afgelopen zijn.
Zo valt er tenminste te regeren in ons Almelo. Had het stadion er gestaan, was het gemeente huis al nieuw, hadden we Almelo Niveau al gehad, Waterrijk klaar, het centrumplan al af en de boten weer terug bij de pijp en kanaal Almelo Nordhornkanaal; weer bevaarbaar…..
Vaak ben je ook te bang….
En nou wordt Rutte 2 ook al via de rechter aangeklaagd… ‘Tmoet toch niet gekker worden..
En iedereen met een biebkaart moet 2x per week gratis met het ov naar de hoofdvestiging kunnen met de bus…
Vind ik..

Ik ga snel in mijn soep blazen..

Groet’n Chris

 
25-10-2012  

Over harnas en trein…


Het uitzicht vanuit de trein varieert van stedelijk tot natuur, van snelweg tot kunstobject. Bovenstaande foto is niet in het buitenland gemaakt, maar bij Leidschenveen (ZH). Een kunstmatige terp met daarop een klein kerkje met een uurwerk.

Bijzonderheden:
Kunstenaars: Dennis Loohuis en Laurens Kolk
Titel: De Terp
Locatie: Leidschenveen
Materiaal: Diverse materialen
Opdrachtgever: ontwikkelingsbedrijf Leidschenveen i.s.m. Stroom Den Haag
Budget: € 90.000 (ontwerp en realisatie), gemeente Den Haag voert het beheer (uurwerk, graffiti coating)
Datum oplevering: 2009
 

Nou blijk ik toch de hele vriendenclub van de Goossenmaat tegen mij in het harnas gejaagd te hebben. Was niet de bedoeling, maar helaas. Gelukkig bestaat die vriendenclub slechts uit twee vriendinnen, dus helemaal bang hoef ik er niet van te worden, gelukkig, maar toch…
Nu sprak ik onlangs één van die vriendinnen, die mij hopelijk nu weer wat liever vind en nu blijkt dat er dus helemaal of slechts moeilijk mensen te vinden zijn die zich in willen zetten voor ons mooiste park van Almelo en de rest van de wereld. Ook is zij redelijk “out geburned” van al het commentaar wat zij krijgen. Tsja, het is nu eenmaal een feit dat je het nooit goed doet, wanneer je in zo’n organisatie team zit. Maar al dat commentaar kun je op twee manieren behandelen. De positieve kritiek kun je gebruiken en de negatieve kritiek door spoelen.. Ga er maar van uit als bestuurdert, dat je het nooit goed doet.
Toch blijf ik er bij, dat de combinatie van sport evenement en patat niet te lijmen valt. Misschien de volgende keer een viskraampje? Ik weet wel een bedrijf die voor niet al te veel daar wil komen staan.
En natuurlijk gun ik de kids wel een patatje. Onze kinderen hebben ook best hun patatjes en balletjes gescoord, maar tijdens zo’n sportdag moet er wat anders komen blijft mijn mening.
Goed voorbeeld doet goed volgen…
En dan ging de winst ook nog naar een goed doel in Ghana! Dus wij zijn goed en bezorgen onze kids een vet hart. Nou die gasten in Verweggistan lachen zich helemaal een breuk. En denk nou maar niet dat wanneer wij in de ontlasting zitten, dat zij daar een gironummer 555 gaan openen om ons te helpen. Kijk maar wat er in Marokko gebeurd met de Spanjaarden die daar nu komen “gastarbeideren”. Worden er echt minimaal behandeld…
Nee, verbeter de wereld en begin bij jezelf en dan begin maar met de jeugd, want daar zit de toekomst…

Oh ja, een ongelijk toegeven van mijn kant. Het betreft mijn mening over drie-baans wegen en die 130 km/u. Blijkt toch de welvaart en ook de economie gediend te zijn met die 3 banen per richting. Ook die 130 km/u verhoogd het welzijn van velen… En wat is er mooier dan een meerderheid van gelukkiger mensheid. Het kost even wat maar dan heb je wel wat. Jammer dat er dan zoveel geld getrokken wordt uit de zorg, onderwijs, milieu, natuurbehoud, etc. Maar wat moeten we? Offers brengen aan de heilige koe/kalf.. Het ding is niet voor niks heilig verklaard. Ik ga morgen gewoon lekker met de trein, kan ik zien hoe lieden over de A-1 € 1,89 per liter 95 wegblazen de uitlaat uit….

Ajuus…

Vind ik… Chris (de Vries)

 
11-10-2012  

Asiel en sielugh…

 

Eindelijk weet ik dan iets uit mijn toetsenbord te vomeren over neef Harry (de Olde PvA). Over het algemeen vind ik hem het stoeltje in de 2e kamer niet echt waard, maar als democraat zeg ik laat hem maar even voor die 4 jaar.. Niet dat ik het niet altijd met hem eens ben, maar hij heeft/brengt te weinig om het niet mee eens te zijn en daar ben ik het niet mee eens. Nu zijn er wel meer 1-mens fracties in onze 1e kamer van Almelo. Behalve die van ome Jan (Veenstra) van de Christen Uni. Maar dat is een apart (positief) verhaal.
En samen sta je nog steeds sterker, maar dat hebben de singels in de Almeloose 2e kamer nog steeds niet echt door, helaas…
Maar goed, neefje Harry dus. Hij heeft in de gaten dat je niet vroeg genoeg met de verkiezingscampagne kan beginnen en bij hem was dat dus het dierenasiel.
Hij heeft eigenlijk wel een punt. Het asiel en eigenlijk alle asielen, zitten overvol, behalve Artis en Burgers zoo, maar dat zijn aparte takken van asiel sport.
Hoe lossen we dat op?
Kijk, we eten dus zielige kalfjes, konijntjes en van die lieve aaibare biggetjes, van die hele lieve reetjes en hertjes. Van die aaibare knuffel wilde zwijntjes. Vlak ook die hele lieve kippetjes en haantjes niet uit.. Sieieluuugh. Oh ja en wat denken we van al die ganzen die vergast zijn laatst en zo in menig voedselpakket van menig voedselbank terecht zijn gekomen. Overigens ben ik helemaal niet tegen een voedselbank, maar ik ben wel fel tegen het misbruik maken van.. Zodat mensen die het echt nodig hebben, naast de pot urineren…

Maar ohweeh wanneer we zeggen: “laat die lieve katjes en hondjes op een vredige manier inslapen… En dan heb ik het nog helemaal niet over opeten. Kzou niet weten hoe een kat smaakt overigens. V.w.b. de honden gaat mijn voorkeur uit naar herder (Nigeria en Dahomé) en ook wel naar de terriër (Jakarta). De saté anjing was best lekker onafhankelijk welke hond er voor gehighjacket was. Is het actief euthanaseren van deze asielbeesten niet barmhartiger, dan ze zo te laten verblijven in zo’n asiel? En nu we toch economisch bezig zijn: alles draait om bezuinigingen heden ten dage en dit asiel is niet mijn achtertuin, dus…

En @ Astrid: bedankt voor de opheldering, maar een kort door de bocht opmerking van mijn kant lost op… en beterschap en @ Jeanette: nogmaals: 3werf chapeau voor wat jullie doen voor ons park. Maar de onwaarheden/beschuldigingen, gepost door Jeanette schreeuwden wel om een respons en dus weer een mooi platform…. Ik voel mij dus zeer betrokken met/bij het park. Mijn week heeft helaas maar 8 dagen en mijn dag slechts 26 uur en daar moet ik het mee doen… En achter mijn computer zie ik alleen maar draden. Ik zit vóór mijn computer/beeldscherm…
En er zijn dus ook nog mensen die moeten werken om zo de belastingcenten bij elkaar te verdienen, waaruit diverse subsidies (o.a. voor ons park) uit betaald kunnen worden…
En ik heb wel wat op- en aanmerkingen en speel die dan door naar mensen die er écht iets aan kunnen doen. En ik doe mijn vrijwilligers werk via onze praktijk…
Het ging mij om de patat en frikadellen en ik gebruikte die dag voor een platform tegen obesitas en ongezonde levensstijl. Zowel bij jongeren als bij de ouderen…
En om je overspannen te laten maken voor een park? Advies: betrokkenheid is goed, maar dan niet ten kostte van je eigen gezondheid. Want als je volledig uitbrand, dan hebben ze helemaal niks…
En wanneer wij alles overnemen wat in Amerika is, dan zie ik e.e.a. somber in… Een vettaks invoeren? De super cocacola’s gaan in New-York het verbied in: http://www.csmonitor.com/Business/Latest-News-Wires/2012/0601/Why-Coke-and-McDonald-s-balk-at-big-drink-ban-in-Big-Apple-video

Zo mooi kort dit keer… op 1 A-4tje

Groet’n

Chris (de Vries)

 
06-10-2012  

Kinderboerderij, miljoenen en bezuinigingen…


...En voer nu eens eindelijk die paardenbelasting in.. En verplicht de eigenaar van zo’n knol de poep zelf eens op te ruimen. Dus de paardenchauffeurs minimaal tas van plastic boodschappenformaat bij zich.. Zo niet dan handhaven met 88,56 euro incl. administratie kosten…
 

Nou heb ik uit zeer wel ingelichte bronnen vernomen dat het bestuur van de Twentse zorgcentra, dus diegene die alles regelt voor onze kinderboerderij, onze stadsboerderij Beeklust dus…voornemens is om de kinderboerderij op een zondag te sluiten! “Omwille van de gemeentelijke bezuinigingen”… Bij alle meningen.. Hoe halen ze het in hun hoofd. Ik zeg bewust geen hersens, want wie met zo’n id komt heeft ze niet, denk ik (laat ik voorzichtig zijn, want voor dat ik het weet heb ik weer zo’n bejegening aanklacht o.i.d. aan de sportpantalon hangen).
En nou gaat dus de PvdA daar vragen over stellen las ik op AlmeloNieuws
Nou hartstikke mooi, maar uit zeer welaangeboorde bronnen die zeer wel inzicht hebben heb ik dus vernomen dat die klaag klaag zorginstellingen, die DTZ’ers dus, die dus tig subsidies krijgen van de gemeente, blijkt dus miljoenen winst te maken!!!!!! En het totale vermogen van die DTZ is nu wel ruim 23 miljoen (da’s zo’n getal met 6 nullen dus!!!) en dan praat ik over Euro’s… Ik ben dus even 2 regels stil….
Ik adopteer dus geen kip uit die toko. Die haal ik wel bij Appie.
PvdA (of welke andere partij dan ook) stel hier maar eens vragen over…

En nu we het toch over bezuinigen hebben: Laten ze eens bezuinigen op dat hele overheid apparaat en dan te beginnen bij de ambtenarij. Minstens 100 ambtenaren de deur uit, al dan niet actief of passief… Zoals afgesproken toen ik nog in dat apparaat rondliep. En in ene kom ik er achter dat er maar liefst 97 fte’s boven de afgesproken 800 zijn!!! Ik zal het wel weer mis hebben, maar toch. En dan te bedenken dar het inwoners aantal niet is gegroeid!
Ik begrijp het even niet meer…
En dan meteen de kiesdrempel omhoog voor de raad, zodat ons mooie unieke Almelo goed te besturen wordt. Meteen 7 raadsleden minder en een wethouder minder. En nou ik toch lekker bezig ben, meteen de Netwerkstad Twente invoeren. (Almelo, Oldenzaal, Hengelo (Ov), Borne, Enschede en dan pakken we Wierden en Twenterand er ook maar meteen bij. Voor de onderhandelingen…
Ik noem het expres geen “Randstad Twente”, want dan associeer ik te veel op files, gedoe met buitenlanders (allochtoon mag ook niet meer…)
Eén burgemeester, een stuk of 6 wethouders en dan gewone deelraden… Alleen met die bezuinigingen kan die kinderboerderij open blijven en nog veel meer…
Dan meteen de hele stad 30 kilometer per uur maken en knetterhard handhaven op snelheid. Weet je dat één verkeerbord € 400,= kost? “Vut d’r met”… Verkoop ze maar aan Indonesië voor 200 miljoen en doe daar dan maar 80 Leopard tanks bij. Zijn we daar ook meteen van af…

< <
En voer nu eens eindelijk die paardenbelasting in.. En verplicht de eigenaar van zo’n knol de poep zelf eens op te ruimen. Dus de paardenchauffeurs minimaal tas van plastic boodschappenformaat bij zich.. Zo niet dan handhaven met 88,56 euro incl. administratie kosten…

Nou heb ik ook vernomen, dat er in ons mooie Almelo niet overal getrouwd mag worden. Is dat weer zo’n gevalletje van ambtenarij?
Laat ze toch trouwen waar ze willen.. Of dat nou in het Nijreesbos is, in de draaimolen van Preston, of in een speeltoestel bij Dolle Pret. Wat is er onvergetelijker dan trouwen op een andere locatie dan in de trouwzaal in ons gemeenteschip (waar we inmiddels al weer aardig de boor mee in zijn gegaan en tussen de wal en het zijn gevallen)?
En op een trouwbudget van gemiddeld zo’n € 10.000,= maken die paar centen extra kosten ook niet veel meer uit…
En de filialen van de bieb gewoon dicht en dan iedereen die een bieb kaartje heeft gratis met het OV naar de hoofdvestiging..
Dus politieke partij die dit aanspreekt, neem het mee. Mijn ideeën zijn vrij van copyright.

@ Casper… voor de duidelijkheid: ben van links sociaal liberaal (LeefbaarAlmelo) naar rechts sociaal liberaal (VVD-lokaal) gegaan…. En landelijk van het Femke Halsema GroenLinks, naar de Mark Rutte VVD. En mijn stemadvies blijft bij Obama, net zoals 4 jaar geleden. Dus niet echt pendelend, heen en weer lijkt mij…

Vind ik, is mijn bescheiden mening…

Chris de Vries…

 
01-10-2012  

Lezen en Woehaaa en whohieaaaa... (Upd.)


Reactie: 05-10-2012

He Chris,

Dit keer zit je fout jongen, het was niet gedicteerd door ondergetekende. Ja ik had het gelezen en dacht bij mezelf laat hem maar.
Ja Jeannette is door het lint gegaan, waarom omdat zij al sinds ik wat zieker ben geworden het park zowat helemaal alleen doet met behulp van de enkele vrijwilligers die er nog over zijn.
Ik vindt dat de manier waarop ze dit doet niets op aan te merken is. En wat zij waarschijnlijk bedoelde met dat je er niet bent is als er wat georganiseerd wordt dat ze de straat op moet om hulp te vinden. Dit heeft te maken dat de stichting veel vrijwilligers is verloren door ziekte, overlijden enz. Daar is helaas niets aan te doen, maar het is natuurlijk ook leuk als je er tijdens een dag dat er wat georganiseerd wordt en je dat ziet hoe druk de mensen bezig zijn op het moment dat jij de gordijnen opent, er op afloopt en zou kunnen vragen, he, meiden en/of jongens kan ik mijn hulp aanbieden of iets dergelijks.
En voor mijn gevoel is dat wat Jeannette bedoelde en val haar niet zo aan, ik kan dat van je verdragen omdat ik voor mijn gevoel je wat beter kent en dat ze wat over je bus gezegd heb dat zijn zaken die je door middel van de website die je hebt of had heeft kunnen nalezen.
Vergeet niet dat in onze raadsperiode je daar ook van alles opzette en iedereen heeft kunnen lezen dat je dit gedaan hebt.
Het roken van je nu dat heeft ze ook wel eens van je gezien, kom op Chris laat eens zien dat je meer kunt dan alleen maar commentaar leveren en dan vooral achter de computer. En kom dan gewoon voor het park op door met de mensen daar samen te werken.
Ik vond dat ik even moest reageren omdat ik wel het idee had je haar persoonlijk aanviel.
Het is een fijne echte Twentse meid, die ik hoog heb zitten.

Groetjes, Astrid
 

Beste vrienden van het Goossenmaatspark en aan het e-mail adres te zien bij monde van Jeanette gedicteerd door Astrid(?) en alle anderen.
Wanneer jullie proberen mij voor joker (of Jan met de korte achternaam) te zetten; vooral zo doorgaan, want dan heb ik tenminste een mooi platform om mijn mening te ventileren om zo mijn doel te bereiken. Wederom een geval van niet goed lezen, of lezen wat je wilt lezen. (zie ook het begin van mijn schrijven hieronder).
Om te beginnen ben ik nooit, never een fan geweest van Pim Fortuin, lees LeefBaar Nederland, in tegendeel. Maar zo’n loodvergiftiging gunde ik hem ook echt niet hoor. Ik ben dus ook geen fan van SP en al helemaal niet van die Wilders. Laat dat nu eens voor één maal duidelijk zijn…
Alhoewel ik die Wilders steeds meer een normale politicus ga vinden. Ben benieuwd hoeveel “reuring” hij in de oppositie gaat brengen.
En wanneer je je niet kunt herinneren dat ik ooit in “mijn” park ben geweest.. Ach misschien een gevalletje van Altzheimer? Drank? Het eerste wat ik zie als ik mijn slaapkamergordijn opentrek is ons mooie park… Ik wil niet zeggen dat ik dagelijks in het park ben, maar ik ben helemaal blij met “ons” park. Heb onze kinderen schaatsen geleerd op de vijver. Menig balletje getrapt op ons voetbalveld. Highland games, zwerfvuil opruimen, eikenboom geherpland, het gedoe van “wat zou je doen met 2,2 miljoen weet je nog wel? (Maar dat weet Astrid ook wel, mooie tijd was dat) En ik ben ook niet altijd thuis, omdat er mensen moeten zijn die de schatkist moeten vullen met belastingcenten (btw o.a.) om de subsidies voor b.v. ons park uit te kunnen betalen. Ik kan dus niet in mijn erkertje zitten om op ons park te passen. Daar hebben we een park beheerder voor…. om kinderen terecht te wijzen, zooi op te ruimen enzo.
Waarom werd in die eik voor ons pas die rups opgeruimd nadat ik een beetje pissig voor de vijfde keer gebeld had naar de gemeente? Ik bedoel maar…. Dat ik wel alert ben, weet Hennie en de beheerder van het park ook wel en het bestuur van de Hagendoornschool.
Ik kreeg zelfs op mijn K*&ten, toen ik na een paar keer bellen zelf maar een speeltoestel ging repareren. “Gevalletje van aansprakelijkheid” kreeg ik te horen… En wie was dan aansprakelijk wanneer er een ongeluk was gebeurd? De gemeente dus.. Nu moet ik dus even lachen. (bhuaaaa…..l) En dat bankje voor de Hagendoornschool met die zooibak? Wie heeft dat geregeld? Vraag maar aan Theo Schouten. Nu dus burgemeester van Oldenzaal…
Ik wil alleen de mensen bewust maken van het feit dat die “vette, kleffe bek” met al die koolhydraten en transvetten helemaal niet gezond zijn. Obesitas enzo. Maar als jullie als vrienden je aangevallen voelen, prima, dat is dat gewoon een ding van jullie. En mijn tandarts is helemaal blij met die snoepzakken…
De complimenten die ik heb geschreven over de vrienden van ons park zijn dus niet gelezen? Jammer hoor… Lees nu ook eens de vorige columns over het park. Ik zal de volgende keer een filmopname maken, wanneer ik weer zwerfvuil uit het park opruim samen met mijn overbuur. Is daarvoor ook geen beheerder, of is het gewoon te veel en te vaak?
Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat is niet goed. Waar gewerkt wordt maakt men fouten, maar geef het dan wel toe…
Nee mw. Tijhof (aan het mailadres te zien) hier slaan jullie even alle steigerplanken mis…
En dat elke vereniging patat enzo verkoopt: jammer… maar helaas… Economisch winstbelang boven gezondheidsbelang. En ga me niet vertellen dat het niet zo is…
Wij krijgen ze toch oh zo vaak in de praktijk. Gasten (m/v) van over de 100 kilo met rug- en knie klachten… En dan moeten de fysiotherapeuten er “maar wat aan doen” ten koste van tig euro per behandeling op kosten van de zorg. Ten koste van mensen die het écht nodig hebben… Maar wanneer je dan aangeeft dat ze (m/v) eerst maar eens een beetje af moeten vallen en een gezondere levensstijl moeten aannemen, haken ze af en gaan lekker verder met hun levenswijze. Prima, het is hun keuze, maar dan ook niet piepen..
Een sportvereniging die patat en frikadellen verkopen… Boeuuhhaaaaaa…
Moest je ooit eens kijken toen er nog in de kantines gerookt mocht worden.. Whoehaaaaaa, ik pis bijna in mijn broek… Sport en roken.. waaahhoeaaaa…
Je weet het toch, de echte sporter parkeert zijn auto het liefst zo dicht mogelijk bij de sportschool… woehaaaa… Dus lieve vrienden; eerst lezen en dan reageren. En als je ergens geen verstand van hebt.. inlezen!!!
Ga vooral door met ons park, want ik blijf het een heel mooi park vinden en…. Maar nu ik val in herhaling…

Ja, ja, de verzekering betaalt moet met een tee en niet met een dee. Ben ik nooit erg sterk in geweest in die stammen met tees en deetees en derde persoon enkelvoud. Ga ik wel vaker de fout mee in.. suuur…

Vind ik en dus velen met mij…
Groet’n Chris (de Vries)

En ja, en of ik gerookt heb.. shag, sigaretten, pijp, cannabis, nee geen crack.. als een schoorsteen. Totdat ik mij e.e.a. bewust werd, omdat o.a. mijn oom en mijn vader aan kanker dood gingen… Hej verder nog wat?

 
27-09-2012  

Ontwikkelings… uhm dingus en ouderen…

 

Even voor de goed orde: complimenten voor de stichting “Vrienden van het Goosenmaatspark” ofzo… Helemaal goed.
Nu nog een middag organiseren over sporten én gezond eten. Mét de ouders erbij…
Jong geleerd is oud gedaan.. En dan bedoel ik niet patat en frikadellen eten…
Weest creatief, gezonde snacks is mogelijk…

Kom ik net langs de Egbertuskerk, waar dus die voedselbank nu de pakketjes uitgeeft, staat daar op die grindbak voor: “Niet parkeren op vrijdag i.v.m. de voedselbank”. Nu Marinus Trommel, leg mij nu eens in begrijpbaar Twents eens uit, hoe iemand die aangewezen is op die voedselpakketten, wel een auto kan rijden? Kan ik ff niet volgen… Of zie ik iets verkeerd?
En staat er in de aanmeldingsformulieren ook of ze een auto hebben, wat voor een smartfoon ze dragen en welk abonnementje ze hebben?

En die ouderen dan. Leven helemaal op onze centen in zo’n ouderenhuis. En er zijn er dus een heleboel van die grijze golv(f)ers, die een partij centen (euro’s) op de bank hebben staan, dat zou ik dus graag willen filmen en ook graag willen weten. En dat blijft daar dan mooi staan, terwijl de samenleving, de belasting betalers, de meeste jij en ik in ieder geval, dus de centen moeten opbrengen via de zorg om die oudjes daar te laten hotelleren.
Ik begrijp het helemaal hoor. Laat die centen mooi op die bank staan, dan hebben de erven dus meer..
Goed zo, want ik heb ook nog twee van die moeders. Helaas nog helemaal zelfstandig wonend en dus mijn erfenis opmakend. Ik probeer ze al tijden in een verzorgingshuis te krijgen. Geraniums kopen, voor verjaardagen en Moederdagen en tussendoor en zo. (zowel hang als staande geraniums) maar niks hoor. Met geen stok zo’n verzorgingstehuis in te rammen.
En die moeder van mij is helemaal doorgedraaid. Gaat ze binnenkort weer een baantje zwemmen in… Australië.. by all means. Een op ander wereldkampioenschap ofzo.. En dat gaat wel ten kosten van mijn erfenis. Vette baal… En dan ook nog vakantie vieren ergens daar op Kwala Loempia en Bali.
“Tmoes nie mogguh”, geloof ik…
Maar ik ben apentrots op “dat ole mens…” kijk maar eens even hier

Kom ik net van de apotheek.. Een paar ibrufen strooisel halen. Wil ik betalen krijg ik te horen dat dat niet hoeft. Betaald de verzekering. Ja, ammehoela… De verzekering betaald pas nadat mijn eigen risico is opgesoupeerd. En dan moet ik nog wel even heel wat ibrufennetjes poeder scoren. Snuift van geen meter overigens.. (geintje). Dus wat heet gratis. Ik dus in gesprek met die apotheker. Nou het duurde even voordat ze doorhad wat ik bedoelde… Dus dat “gratizzz” is weer niet gratis…

Groet’n

Chris
(de Vries)

 
24-09-2012  

Reet roesten enzo… (update reacties)


reactie 1.: 25-09-2013

Goedendag,

Normaliter ben ik niet iemand die snel zal reageren naar een redactie t.o.v. een stuk van één van uw schrijvers maar nu kan ik dat niet laten.

Het demagogisch stukje van uw schrijver Chris is mijn inziens tenenkrommend en bezijden de waarheid. Natuurlijk is Chris zo handig te eindigen met een zinsnede waarin hij aan geeft dat het zijn mening is maar ik kan niet goed begrijpen dat u dit soort amateurschrijvers een podium geeft dit soort dubieuze meningen te mogen ventileren. Om mijn definitie van amateurschrijver te verklaren; Woorden en zinsneden als "gedoe, vette bek, mobiele vetbult, meuk, gosert en Doegie" geven geen weergave van fatsoenlijk Nederlands en geven hoogstens weer dat de schrijver Chris nogal bekrompen denkt of i.i.g. dat zo weer geeft en daardoor eigenlijk zijn amateurisme ten toon stelt.
Maar wat mij eigenlijk het meeste stoort is het feit dat uw schrijver zeer denigrerend spreekt over een goede doelen aktie. De kinderen kregen een patatje met een snack en dat hoort niet volgens uw schrijver. Ook al was de winst die de mensen daar belangeloos verdienden voor een "strijkstok programma" in Ghana. Tevens stoort het mij dat uw schrijver Chris ook aan alle kanten laat merken niet op de hoogte te zijn van de materie omtrent hulpverleningsprojecten in het buitenland. Hij geeft immers aan dat de mensen cq kinderen in Ghana beter af zijn met boeken en schriften i.p.v. kleren die ze meteen zouden verkopen. Het lijkt wel het gebrul van een omlaag gevallen PVV-er die totaal niet weet waar die het over heeft. Die kleding en o.a. schoenen zorgen er voor dat de kinderen en de mensen in Ghana minder risico lopen op malaria. Immers de malariavlieg zorgt er voor dat velen malaria op liepen. Gelukkig is dat door o.a. dit soort projecten al sterk om laag gegaan (maar ik denk zeker te weten dat dhr. Chris , waarom eigenlijk geen achternaam ?, zich niet bewust was van dit gevolg door deze projecten). En kinderen en mensen in Ghana met malaria kunnen geen onderwijs volgen mijnheer Chris !. Dus eerst de basisvoorwaarden creëren voordat men überhaubt deel kan nemen aan school en ontwikkelingprojecten. Nogal dommig van uw schrijver dat hij dit niet weet of in wil zien mijns inziens.

En de strekking dat mensen het beste zo ongezond mogelijk kunnen leven en dat dat aangemoedigd dient te worden door de regering omdat mensen dan korter leven is een basisblunder eerste klas die mensen nog wel eens maken die totaal geen dieper inzicht hebben in deze materie. Hoe ongezonder de mensen leven hoe meer ze afhankelijk zullen worden van onze dure gezondheidszorg. Longkanker, obesitas, omleggingen van aders en hart en vaatziekten en de daarbij horende medische kosten kosten onze samenleving immers kapitalen met geld. Dus al met al klopt de strekking van dhr. Chris ook nog niet.

Al met al vind ik het stukje van uw schrijver dhr. Chris amateuristisch, tendentieus, bekrompen en niet van kennis gespeend en begrijp ik dan ook niet dat u dit soort onzin plaatst.

Maar dat vind ik...is mijn mening nu...

In afwachting van uw reactie;

Met vriendelijke groet; Kasper Markerink (ja ik gebruik wel mijn achternaam als ik mijn mening profileer)


Reactie 2: 28-09-2012
Beste Chris hier even een reactie van de Vrienden van het Goossenmaatspark. Jij begint al met ons park sinds wanneer is het jou park kan me niet herinneren dat jij ooit in het park bent geweest. Als er voor jou deur de kinderen de boel vernielen durf je niet eens naar buiten te komen om er wat van te zeggen. Het enige dat jij kan is de Goossenmaat eens weer de grond in te drukken. Nu zal ik het even over sport en de patatkraam hebben ik weet niet of je het weet maar elke vereniging verkoopt patat Heracles en noem maar op. Ja we willen de kinderen meer aan sport laten doen en denk je nu echt dat ze daar aan dood gaan. Hebben jou kinderen nooit een patatje gegeten echt wel zelf gezien. En heb jij vroeger ook niet gerookt of ben je dat ook al vergeten. En ook met die oude bus van jou de wereld rond jij bent de gene die de boel vergiftigt met die uitlaatgassen. Ook snap ik niet dat je commentaar levert op de politiek was jij ook niet ooit voor Pim Fortuin toen je lid was van Leefbaar almelo. Nee nu ben je overgestapt naar de VVD. Als je het allemaal niet bevalt op de Goossenmaat ga dan lekker verhuizen en bemoei je met je eigen zaken want het enige dat jij kan is negatief dingen op papier zetten. Meer heb je niet geleert. Met vriendelijke groeten Vrienden van het Goossenmaatspark.

Tijhof.
 

Nu heeft er in ons Goossenmaatspark dus een Richard Krajicek Foundation gedoe plaats gevonden om de kids meer met sport kennis te laten maken en meer met een gezondere levensstijl en bla, bla, bla meer. En wat krijgen ze te vreten? Juist ja een vette bek in de vorm van frikadellen en patat een vette klodder majo natuurlijk… Tsjonge, tsjonge, wat een giller…
Maar het grote voordeel is wel, dat een ongezonde levensstijl dus wel inhoud dat zie lui over het algemeen eerder dood gaan. Dat betekend dus minder aow, minder pensioen etc. etc. Dus Den Haag, support nu s.v.p. vooral die ongezondere levensstijl. Dát is tenminste bezuinigen! En dan flink wat accijns op die sigaretten, patat McDoKentFried etc…
Dus Den Haag: om te bezuinigen, moedig het roken weer aan! Die reclame (ik mis die Drum reclame best hoor in de bios. Die was altijd mooi) levert ook heel wat centjes op. Ga dat op staatsniveau regelen, vanuit Den Haag. Mooie inkomsten voor de schatkist. Hoeven we niet te bezuinigen op natuur enzo… Dus: moedig het roken weer aan. Roken is gewoonweg dodelijk dus hoppa, vroegtijdig de pijp uit of de grond in al die rokers… Blijft er voor de gezondere tenminste wat meer over en het is economisch nog verantwoord ook nog.
Enfin, ik vind het een enorme blunder van die stichting Goossenmaatspark of zo’n mobiele vetbult aan te laten rukken om aan die kids zo’n vette bek te slijten. Al is de winst voor één of ander strijkstok programma in Ghana…
Want als die gasten daar die kleren krijgen, gaan ze die direct weer verkopen op de markt om van dat geld weer meuk te kopen. Van mij mogen ze de ‘kelere’ krijgen. En als naturist aanhanger ben ik dus helemaal geen voorstander van kleren. Doe ze maar leerboeken en schriften enzo. Investeer in goed onderwijs. En dat ze dat krijgen in de blote kont, zal mij de reet roesten…(leuke woordspeling toch?) Ontwikkelen weet je wel?

En natuurlijk weer heel veel dank aan meneer Redactie. Tsjonge wat een dossierkennis… Ik noem hem altijd de wandelende encyclopedie van Almelo. Die gosert moet weer terug in de regering van ons Almelo hoor…

Doegie, vind ik… is mijn mening nu…

Chris.

Lees ook: Streetball 0546 toernooi in de Goossenmaat


26-09-2012:  Reactie enzo.. 

Hoi Kasper.. Dank voor je reactie. Helmaal goed..   Ja, dat is wel duidelijk dat je nooit mijn columns leest, anders was je reactie wel anders geweest…

Mijn achternaam is dus de Vries voor alle duidelijkheid…. Maar de meesten weten dat inmiddels wel..  ga ik niet elke keer herhalen.

Even goegelen demagoog: oh ja juist.. niet van mij van toepassing…

Fatsoenlijk Nederlands: uhm, Kasper, kijk even in de Van Dale..  Gewoon gebruiken van krachtige termen, om e.e.a. duidelijker te maken. Ooit eens geleerd in mijn schrijversopleiding…

Maar: ooit eens in 3e landen m.n. Ghana geweest? Ik wel en hoe… En niet zomaar een Neckermannetje ofzo. Nee maar echt… Met eigen bus.. en niet zomaar 14 dagen, maar in totaal ruim 2 jaar… Moet je ook eens doen… Lagguh? Hoewel. Eigenlijk huilen met de pet op. En wees nu eens eerlijk. Wat is er na miljarden ontwikkelingshulp nu eigenlijk verbeterd? Lees ook even mijn eerdere column over het in stand houden van 3e wereld corrupte systemen door ónze ontwikkelingshulp. Dan begrijp je e.e.a. beter.

Als je goed gelezen hebt, ben ik voor ontwikkelingshulp, met de nadruk op ontwikkeling. Dus scholing, onderwijs, kennis… Maar geld geven of goederen… die dan weer doorverkocht worden door een of andere corrupte weet ik veel wat.. Ik heb er met de neus boven op gestaan… Zet echt geen zoden aan de dijk en dat ik gelijk heb, bewijst wel de afgelopen ruim 40 jaar ontwikkelingshulp debacle.

Lees er maar eens op na wat Majoor Bosschart van het Leger Des Heils (rip) er over zei tegenover Moeder Theresa….

Dus “brek mie de bek nie lös”, over niets weten over materie in 2e en 3e wereld landen… Juist wel dus en daarom mijn mening. Die verschilt met die van jouw mening en ik ga je ook niet proberen te overtuigen. Doe lekker je ding met z’n allen, heb er plezier van en blijf genieten van de illusie dat je iets toevoegt aan de puinhopen in de landen aldaar…

Het is dus goed dat jullie in ieder geval een leuke dag hebben gehad.

En respect wat de vrienden van ons park allemaal voor elkaar boksen en dat weet Astrid ook wel.. en Jeannette, maar patat met mayo..  Ik had wat anders verzonnen.

Ik blijf er bij, dat bij een gezonde leverstijl een zak patat, mayonaise en/of een frikadel niet samengaat. Had ze fruit, sinaasappelsap, banaan o.i.d. gegeven.

Nooit PVV gestemd overigens. Zo dom ben ik nou ook weer niet, mocht ik al dom zijn….

Lees mijn vorige schrijvens…

En over dat aanmoedigen van een ongezond leven.. Lees even tussen de regels door Kasper, werkt verhelderend…

En mijn schrijvens onzin? Ach, soms kort door de bocht, ongenuanceerd..  hopelijk niet kwetsend.. maar wanneer ik mensen aan het denken zet en/of een glimlach op het gezicht krijg, dan heb ik mijn doel bereikt…


Groet’n   

Chris de Vries



Hoi Henny..

 
Jammer dat je je persoonlijk voelt aangevallen. Ik beschuldig jou en de jouwen helemaal niet. Even alles weer goed doorlezen. Het gaat mij (generaliserend dus!) om de overkant(!) de ontvangende kant. En wederom:
de goeden niet nagelaten. Die zijn er beslist.
Ik ken jou vanuit je Dolle Pret gebeuren en heb je zwaar op de achtergrond goed gevolgd inzake de perikelen met de gemeente alhier in ons rijkdom Almeloooo. Ik weet hoe je werkt en hoe je dt doet. Dus…. Ga vooral zo door….De malaria mug: lees even http://nl.wikipedia.org/wiki/Steekmuggen#Bestrijding_van_de_malariamug
enzo..
Lees ook eens het commentaar van Majoor Bosschart: (RIP) http://nl.wikipedia.org/wiki/Majoor_Bosshardt over hulp aan kinderen enzo.
Niet dat ik het er mee eens ben, maar het is wel om over na te denken….
Nee, ik ben niet van wel leger dan ook, maar vond de Majoor een bijzondere vrouw….
Weet jij wat er gebeurd als Thea en haar man vertrekken? Nou wij wel… Maar ik weet nu tenminste wel een adresje waar ik mijn kleren kan inleveren. Hoef ik tenminste niet meer naar Goor te “knappen”.
Heb jij bij Dolle Pret ook de mogelijkheid voor gezonde snacks?
Op de foto trouwens zie je ons kleren uitdelen aan Touaregfamilie aan de noordkant van Niger (Sahel)..
Gewoon doorgaan met wat je doet. Helemaal goed, maar blijf met de voeten op de grond…..
 
Advies voor Thea en haar wederhelft: IKEA heft van die hele mooie potloden en de Kijkshop ook. Deden het bi ons in Indonesië erg goed….
 
Mijn stemadvies: Obama…
 
Groet’n

Chris

06-51033428

 
20-09-2012  

Knakenstad en 2040


Bijschrift Redactie:

Het onderwerp 'gokhal' stond in 2001 op de raadsagenda omdat ondernemer Jack Schepers met een totaalconcept de gemeenteraad benaderde voor het aanpassen van het verbod op speelhallen.
Het concept dat Schepers voorlegde, is vergelijkbaar met de aanvragen die recentelijk bij de gemeente zijn voorgelegd.

Toen is een delegatie van de gemeenteraad op verzoek van Schepers wezen kijken in een speelautomatenhal met een vergelijkbaar concept in Almere. Ook zijn een aantal raadsleden naar partnerstad Iserlohn (D) geweest om te kijken hoe men dat daar had geregeld.
Het advies in Iserlohn was klip en klaar: 'Fang nie damit an'. De Duitse partnerstad had geen enkele belemmering geregeld en was 'overlopen' door exploitanten die liefst 85 automatenhallen in de 'gemeinde' hadden geopend. De gevolgen waren navenant qua stijgende schulden en sociale problemen.
De gemeenteraad besloot destijds bij grote meerderheid geen 'gokhal' in Almelo toe te staan.

Aanvragers voordien en nadien hebben allen in hun aanvraag staan dat zij de aanvraag continueren in toekomstige jaren. De gemeente is dus verplicht hen allen aan te schrijven indien er een verordening speelautomatenhallen in de maak is.
 

Tzal ook niet waar wezen… 17 tegen 16 stemmen en weer geen speelhal in Almelo. Dank je wel Groen Links, bij monde van de polititicus van het jaar, Hans Buitenweg. Al in 2001 heb ik dit onderwerp op de raadstafel gezet en nu is het weer afgeblazen. Natuurlijk door de moraalridders van het CDA en de Christen Unie, maar dat was te verwachten. En natuurlijk door de betuttelaars van de PvdA (Op neef Ruud na geloof ik)(Jan Hammink – red.) weggestemd. Ze leren het ook nooit. En weer die stempel van “Almelo is een sociaal zwakke gemeente en dan moet je zo’n hal niet hebben”. Is er een of ander onderzoek waaruit blijkt dat juist die sociaal zwakkere gebruik maken van zo’n speelhal. En nu gaan ze naar die ongeveer 79 geregistreerde automaten in cafés en de 102 illegale (?) automaten die weet ik veel waar staan. En moeten nu wel in huis blijven om te gokken via internet.
En dat die verordening € 75.000,= zou gaan kosten is onzin wat er is een keiharde toezegging gedaan door een geïnteresseerde eventuele exploitant dat hij die kosten op zich zou nemen…
En de huidige techniek en ervaring staat een prima deurbeleid toe.
Het zou verslaving in de hand werken. Hebben we die ervaring ook niet bij kroegen? Dus ook alle kroegen maar dicht? En de snackbars enzo?
Dus Almelo, blijf maar lekker een slaapdorp en een knakendorp. Hypocrieten… Maar hypocriet zijn is ook verslavend. Ook verbieden…
Mooi goedkoop, daarom blijf ik er mooi wonen. Kan ik van de centen die ik over hou, mooi naar het casino in Enschede.
Weer een gemiste kans Almelo.
Misschien de toegang van zo’n speelhal inkomsten afhankelijk maken?
Over 2 jaar komt er weer een nieuwe raad. Nieuwe mensen nieuwe kansen…

Oh ja: volgens een of andere doorberekening en uitspraken van een directeur van het CPB zal het aantal extra banen in 2040 (over 28 jaar dus en dan ben ik 85 en dan zal het mij mijn derrière corroderen (de reet roesten dus) het aantal werkenden die er bij komt volgens de VVD ongeveer 250.000 in deplus zijn. Volgens de PvdA zullen er 66.666 werklozen er bij (!) komen.
Dat is toch logisch? VVD is de partij van de werkenden, dus meer werkende betekend meer kiezers. PvdA is de partij voor de werklozen. Dus meer werklozen, meer kiezers.
Ik begrijp de politiek helemaal. 2040 dus…

Vind ik…

Groet’n Chris


Red. Lees ook:

Gemeenteraad wijst komst gokhallen af
Ready for Change: 'Doe de zelftest gokverslaving'



Archief
Terug naar vorige pagina